Her er den andre bilen min:)
En 1983 mod Toyota hilux som er et rent offroad leketøy.
Slik så den ut før:
Og slik ser den ut nå:
Hatt den i noen år nå og den har vært igjennom endel siden jeg kjøpte den som et rustvrak.
Blandt annet så var ramma så dårlig at jeg måtte sveise alt bak hytta på nytt. Sveiset sammen profiler i 3mm tykkt stål på utsiden av det gamle.
Ellers så har den vært igjennom div fargeskift også.
Begynte som sett over som en gul bil.
Så ble den rullemalt i sølv(bengalakk aluminiumsfarge)før jeg tok den ibruk som offroadbil
Dette ble jo litt kjedelig farge etterhvert så dermed ble det fluoriserende rod (fra biltama)
Nå er den altså gul igjen (Bengalakk Kanarigul)
Blir nok fargebytte igjen snart. så da gjenstår det bare å se hva fargevalget blir. har ikke bestemt meg ennå, men den skal SYNES GODT
Her er en liten liste over div modifiseringer:
Bilen er hevet ca 2-3 " med sjakler bak og modifiserte bladfjærer (kun et blad igjen) og spiralfjærer fra subaru legacy foran.
Pr idag sitter det et sett med nesten nye 35x12,5x15 truxxs MT på 8" hvitespoke felger
Diffen bak er sveiset
Bremser bak er fjærnet og de to kretsene fra bremsepumpa går til hvert sit fremhjul. Bremsing av bakhjul skjer via drivverket.
Planet kortet inn 45 cm og lemmen er erstattet med et galvanisert rør.(skiltstolpe)
Alt interiør er fjærnet og erstattet med en bøttestol av ukjent merke og en stol fra volvo 240. og kun det nødvendigste av elektrisk er beholdt
Allr ruter utenom frontrute er borte og dørene er uten inmat samt at førerdøren er nedkappet.
Panser er lettet samt alle fire skjermer er "beskjert"
Sitter nå kun fire lys på taket samt bremselys og ryggelys. Alt festet på den orginale planbøylen.
Bensintank, batteri, eksosanlegg og reservehjul er festet oppå planet
Ettermontert komplett servo fra en 88 mod hilux. (servopumpe passer opprinnelig IKKE på 83 mod!!!
Dynamo fra Volvo 240 B230
Orginal mellomaksel bak er erstattet av et galvanisert rør(skiltstolpe) Flyttet bare over de orginale kryssene