Nissan værkstedene..

Nissan værkstedene..

Innlegg Kalle » 05/07/2009, 21:06

Jeg har nå fått problemer etter at bilen har vært på servic.. Det er ikke første gangen jeg har fått problemer etter en tur på servic :bang:

Hadde bilen min på servic på BNH på Rud for ca 2 år siden. Da omprogramerte de nøkelen til bilen min uten å gi meg beskjed.. Jeg hadde levert bilen og reserve nøkkelen min.. Jeg brukte da reserve nøkkelen min for å kjøre bilen hjem. det gikk fint. Neste morgen når jeg skulle på jobb så brukte jeg den vanlige nøkkelen og bilen starta da ikke :bang: :bang:
Jeg ble temmelig forsinka til jobb og ringte værkstede og de sa jeg skulle taue bilen ut til dem. Jeg ble tauen ut dit på kvelden og leverte bil og nøkkel. Ble til at jeg måtte ut en gang til med den andre nøkkelen også får da fant de ut at nøkkelen var omprogramert :bang: :bang: Så jeg satt der ute en stund mens de fiksa det..

Neste gang jeg har hat problemer etter servic skjedde denne uka. Jeg leverte bilen på servic i oslo. Ved brobekkveien. Dette er også BNH sitt værksted. Jeg fortalte at jeg hadde problemer med bilen i 4 gir og 4000 o min da døde den for så å komme til liv igjen etter en stund. Dette viste seg å være mye drit (kanskje diseldyr) i filtere. De skulle demontere pompen for å se om det var mere der. Så skulle få bilen tilbake på torsdag. Det var ikke noe drit i pompa og jeg hentet bilen etter jobb på torsdag.
Så dro jeg opp til skytebanen på løvenskjold for å hjelpe til med storvilt prøver der. Da jeg skulle kjøre hjem kl 21.30 starta ikke bilen :bang: Startern dro ikke rundt.. Jeg fikk hjelp av en annen bil og vi koblet til startkabler og prøvde igjen ikke noe skjedde bortsett fra at relee klikket og startmotoren orket ikke å dra rundt.. Så han tauet meg opp en bakke og jeg trillet i gang. Jeg prøvde starteren mens motorn gikk og da funka den.. Jeg dro hjem målte spenningen mens bilen gikk 14.2 volt.. stoppet så bilen og speningen datt da til 13.21 V batterie kokte fremdeles etter at jeg hadde prøvd å starte bilen..
Venta 2 timer og målte igjen og speningen lå da på 13.17 V men freste fortsatt av batterie. Jeg prøvde å starte igjen og samme resultat som på skytebanen :bang:
Ringte værkstede på fredag hadde da fått lånt en annen bil så jeg kom meg på jobb. Jeg skulle til sverige på fredag etter jobb.
Det tok lang tid å komme igjenom men kom igjenom til værkstede etter noen forsøk og noen timer.. :bang:
De sa jeg skulle bare komme med bilen så skulle de fikse det. Så nå har jeg fått tauet bilen til en bakke så jeg får trilla den igang imorgen.. Jeg sa at jeg ville ha dem til å bytte batteri siden det er kokt. Og da forkortes levetiden på batterie med mange år.. Så vi får se imorgen hvordan dette går. Begynner å bli temmelig lei. Var kjipt å kjøre tung henger med en toyota corala istede for min bil..

Noen som har opplevd det samme eller lignende?
Bilen min er en D22 '06 mod og har gått 53K km
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Re: Nissan værkstedene..

Innlegg kj-gerilja`n » 05/07/2009, 22:14

hmmm detta verkstedet hørtes ut som noe u-seriøse greier... :evil:
if you aint stuck u aint trying.... Kjører king cab og komatsu HD 605...
tlf 92648276
kj-gerilja`n

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg Kalle » 05/07/2009, 22:29

kj-gerilja`n skrev:hmmm detta verkstedet hørtes ut som noe u-seriøse greier... :evil:

Jepp og dette er merke værksteder også..
Trode de skulle vær OK. Men de er ikke det.. :bang:
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg kj-gerilja`n » 05/07/2009, 22:38

jeg synes det burde lages en "svarte liste " over steder vi synes er useriøse eller frekke eller generelt utfører det vi synes er dårlig service som kunder.. :D alt fra verksteder til dele og utstyrs forhandlere..
det samme en liste over de vi er fornøyd eller imponert over.. :D
if you aint stuck u aint trying.... Kjører king cab og komatsu HD 605...
tlf 92648276
kj-gerilja`n

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg colormax » 06/07/2009, 01:35

Skal ikke si så mye om dette,
MEN nå har jo Buskerud bilsenter og Gravdahls Auto i Tønsberg lovet oss en ekstra god servise om vi bruker de, så hvorfor ikke vurdere det.
Desuten har vi Nissan4x4.no medlemmer i arbeids stokken begge disse steder, muligens også fler steder også:think:
Viktig at folk som skrur på bilene våre er litt glade i bilene våre da :mrgreen: :mrgreen:
Vi er jo snart 700 medlemmer her, så en skal ikke se bortifra at noen begynner og se muligheter her.
Vi har jo tross alt bare ett ønske om å bli godt behandlet til riktig pris. :idea:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kalle » 06/07/2009, 13:50

colormax skrev:Skal ikke si så mye om dette,
MEN nå har jo Buskerud bilsenter og Gravdahls Auto i Tønsberg lovet oss en ekstra god servise om vi bruker de, så hvorfor ikke vurdere det.
Desuten har vi Nissan4x4.no medlemmer i arbeids stokken begge disse steder, muligens også fler steder også:think:
Viktig at folk som skrur på bilene våre er litt glade i bilene våre da :mrgreen: :mrgreen:
Vi er jo snart 700 medlemmer her, så en skal ikke se bortifra at noen begynner og se muligheter her.
Vi har jo tross alt bare ett ønske om å bli godt behandlet til riktig pris. :idea:

Du kan ikke prate med noen værksteder nærmere oslo også da??
Leverte bilen idag. Har ikke hørt noe enda.. De skulle teste batterie og hvis det var OK så kunne de ikke bytte det på garantien..
Fikk ikke låne bil siden alle de de hadde inne skulle ut. Så håper de blir ferdig med å bytte start motoren idag. Jeg trenger bil..
Magnus
90031654
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg Kalle » 06/07/2009, 22:21

Ja da er bilen fortsatt på værkstede siden de ikke rakk det idag :bang:
De kunne gi meg leie bil for 600kr døgne noe som jeg ikke har råd med. Så ble buss og t-bane hjem.
Har nå heldigvis fått lånt en bil av fadern så klarer meg en dag til..
De kunne ikke gi meg låne bil fordi det ble ikke dekket av garantien.. Så Håper de rekker å fikse bilen min imorgen :prey:
Magnus
90031654
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg colormax » 07/07/2009, 03:04

Det kan da ikke være urimlig og få kompensasjon for dine ekstra kostnader, så får du de til å skrive en bekreftelse på at bateriene ikke har noen foringelse av å ha vært kortsluttet i lang tid. merkelig om de kan mene at ikke bateriene tar skade av dette.
Går nokk bra i sommer, men så kommer vintern og Kalle må helt tilfeldig ha nye baterier :lier: .
Ta en tur innom sjefen der oppe og spør om han mener det er riktig.
Du har vel ikke akurat blitt så godt behandlet der oppe, så kan du jo bare refererre til alt det skrytet om hvor bra alt skulle bli, reff Dagali tur med BNH 07
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg smaug » 07/07/2009, 16:06

Denne her skjønte ikke jeg. Hvilespenningen på batteriet er altså godt over 13V? Det er etter alle solemerker veldig bra og en idikasjon på at batteriet er helt på G. Er det når starteren blir brukt at kortslutningen skjer? Ved kortslutning vil da spenningen være tilnærmet 0V. Målte du spenningen når starteren gikk? Hvis jeg skjønner dette riktig da så skal spenningen da gå ned mot 0V hvis det er slik at det er starteren som kortslutter. Stemmer det så vil jeg også tro at det bare er å bytte kablene til starteren i samme slengen for de vil blir dritvarm og isolasjonen vil bli sprø.

Du kan trøste deg med at forhandlere generelt er helt ubrukelig til å skru på bil. Leverer aldri en dritt til forhandlere. De få gangene jeg har gjort det i historien, ender det med at jeg må stå å peke på hva de skal gjøre og det betaler jeg ikke 1000 spenn pr time for.
smaug

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Innlegg Kalle » 07/07/2009, 16:30

smaug skrev:Denne her skjønte ikke jeg. Hvilespenningen på batteriet er altså godt over 13V? Det er etter alle solemerker veldig bra og en idikasjon på at batteriet er helt på G. Er det når starteren blir brukt at kortslutningen skjer? Ved kortslutning vil da spenningen være tilnærmet 0V. Målte du spenningen når starteren gikk? Hvis jeg skjønner dette riktig da så skal spenningen da gå ned mot 0V hvis det er slik at det er starteren som kortslutter. Stemmer det så vil jeg også tro at det bare er å bytte kablene til starteren i samme slengen for de vil blir dritvarm og isolasjonen vil bli sprø.

Du kan trøste deg med at forhandlere generelt er helt ubrukelig til å skru på bil. Leverer aldri en dritt til forhandlere. De få gangene jeg har gjort det i historien, ender det med at jeg må stå å peke på hva de skal gjøre og det betaler jeg ikke 1000 spenn pr time for.

Batterie er OK
De skulle ha over 2000,- hvis de skulle bytte batterie for det gikk ikke på garantien.
Men jeg får bra pris på batterier på jobben så det er ikke noe problem :wink:
Probleme med batterie er når du får batterie til å koke heftig reduserer du leve tiden på batterie.

De ringe fra værkstede idag og sa at starteren hadde gått i stykker, den var kortslutta. Bilen har gått 52 eller 53k km..
Så de skulle bestille ny starter idag og får den imorgen. Jeg slipper å betale for starteren siden det går på garantien :dance:
Så for håpningsvis så får jeg bilen tilbake imorgen. Og da sitter jeg på brobekk med 2 biler :bang:
Har fått låne bilen til fadern for å komme meg på jobb.. Dere kan jo prøve å ta kolektiv transport som gjør det mulig å være på jobb 6.30 i oslo.. er umulig :bang:
Magnus
90031654
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg pat42 » 07/07/2009, 18:01

Er litt andre forhold her oppe på bygda ja. Nå er jo jeg på en måte innhabil ettersom jeg jobber på et bilverksted selv men samtidig har jeg et ben i begge leire da verkstedet jeg jobber på er mekonomen nå og har vært Nissanverkted før.
Mener bestemt at vi er mye mykere i kantene enn det der hos oss.
Jeg er også mekaniker/ servicemann på Yamahaforhandleren her, og der får vi dekket det meste av følgefeiler på garanti, det avhenger bare av at jeg er villig til å ta jobben med å kreve det overfor leverandøren. tror nok det er mye der problemet ligger.

Summa Sumarum: Kjør til Snåsa i Nord-Trøndelag for å få noe gjort :D :Whistle:
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg Kalle » 07/07/2009, 18:24

pat42 skrev:Er litt andre forhold her oppe på bygda ja. Nå er jo jeg på en måte innhabil ettersom jeg jobber på et bilverksted selv men samtidig har jeg et ben i begge leire da verkstedet jeg jobber på er mekonomen nå og har vært Nissanverkted før.
Mener bestemt at vi er mye mykere i kantene enn det der hos oss.
Jeg er også mekaniker/ servicemann på Yamahaforhandleren her, og der får vi dekket det meste av følgefeiler på garanti, det avhenger bare av at jeg er villig til å ta jobben med å kreve det overfor leverandøren. tror nok det er mye der problemet ligger.

Summa Sumarum: Kjør til Snåsa i Nord-Trøndelag for å få noe gjort :D :Whistle:

Hehe for begyne med det.. Kankje dere ikke bruker så lang tid eller??
Leverte den på mandag før kl 7.. for den kanskje tilbake imorgen :think:
Spørs kanskje hvor sur jeg er når jeg prater her :doh:
Magnus
90031654
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg Kalle » 08/07/2009, 17:24

Da har jeg fått tilbake bilen :dance:
Magnus
90031654
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg colormax » 08/07/2009, 18:26

Går den nå da kalle, kom du deg helt hjem uten problemer :think:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kalle » 08/07/2009, 22:37

Kom hjem ja :mrgreen:
Men oppdaga at de ikke har fylt ut servic hefte og vognkorte er ikke i bilen mer :think:
Så må innom der etter jobb imorgen og høre.. Orker ikke å prøve å ringe.. Er så vanskelig å komme igjenom :bang:
Magnus
90031654
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Neste

Returner til Skravlerommet

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest