Nissan værkstedene..
Jeg har nå fått problemer etter at bilen har vært på servic.. Det er ikke første gangen jeg har fått problemer etter en tur på servic
Hadde bilen min på servic på BNH på Rud for ca 2 år siden. Da omprogramerte de nøkelen til bilen min uten å gi meg beskjed.. Jeg hadde levert bilen og reserve nøkkelen min.. Jeg brukte da reserve nøkkelen min for å kjøre bilen hjem. det gikk fint. Neste morgen når jeg skulle på jobb så brukte jeg den vanlige nøkkelen og bilen starta da ikke
Jeg ble temmelig forsinka til jobb og ringte værkstede og de sa jeg skulle taue bilen ut til dem. Jeg ble tauen ut dit på kvelden og leverte bil og nøkkel. Ble til at jeg måtte ut en gang til med den andre nøkkelen også får da fant de ut at nøkkelen var omprogramert
Så jeg satt der ute en stund mens de fiksa det..
Neste gang jeg har hat problemer etter servic skjedde denne uka. Jeg leverte bilen på servic i oslo. Ved brobekkveien. Dette er også BNH sitt værksted. Jeg fortalte at jeg hadde problemer med bilen i 4 gir og 4000 o min da døde den for så å komme til liv igjen etter en stund. Dette viste seg å være mye drit (kanskje diseldyr) i filtere. De skulle demontere pompen for å se om det var mere der. Så skulle få bilen tilbake på torsdag. Det var ikke noe drit i pompa og jeg hentet bilen etter jobb på torsdag.
Så dro jeg opp til skytebanen på løvenskjold for å hjelpe til med storvilt prøver der. Da jeg skulle kjøre hjem kl 21.30 starta ikke bilen
Startern dro ikke rundt.. Jeg fikk hjelp av en annen bil og vi koblet til startkabler og prøvde igjen ikke noe skjedde bortsett fra at relee klikket og startmotoren orket ikke å dra rundt.. Så han tauet meg opp en bakke og jeg trillet i gang. Jeg prøvde starteren mens motorn gikk og da funka den.. Jeg dro hjem målte spenningen mens bilen gikk 14.2 volt.. stoppet så bilen og speningen datt da til 13.21 V batterie kokte fremdeles etter at jeg hadde prøvd å starte bilen..
Venta 2 timer og målte igjen og speningen lå da på 13.17 V men freste fortsatt av batterie. Jeg prøvde å starte igjen og samme resultat som på skytebanen
Ringte værkstede på fredag hadde da fått lånt en annen bil så jeg kom meg på jobb. Jeg skulle til sverige på fredag etter jobb.
Det tok lang tid å komme igjenom men kom igjenom til værkstede etter noen forsøk og noen timer..
De sa jeg skulle bare komme med bilen så skulle de fikse det. Så nå har jeg fått tauet bilen til en bakke så jeg får trilla den igang imorgen.. Jeg sa at jeg ville ha dem til å bytte batteri siden det er kokt. Og da forkortes levetiden på batterie med mange år.. Så vi får se imorgen hvordan dette går. Begynner å bli temmelig lei. Var kjipt å kjøre tung henger med en toyota corala istede for min bil..
Noen som har opplevd det samme eller lignende?
Bilen min er en D22 '06 mod og har gått 53K km
Hadde bilen min på servic på BNH på Rud for ca 2 år siden. Da omprogramerte de nøkelen til bilen min uten å gi meg beskjed.. Jeg hadde levert bilen og reserve nøkkelen min.. Jeg brukte da reserve nøkkelen min for å kjøre bilen hjem. det gikk fint. Neste morgen når jeg skulle på jobb så brukte jeg den vanlige nøkkelen og bilen starta da ikke
Jeg ble temmelig forsinka til jobb og ringte værkstede og de sa jeg skulle taue bilen ut til dem. Jeg ble tauen ut dit på kvelden og leverte bil og nøkkel. Ble til at jeg måtte ut en gang til med den andre nøkkelen også får da fant de ut at nøkkelen var omprogramert
Så jeg satt der ute en stund mens de fiksa det..Neste gang jeg har hat problemer etter servic skjedde denne uka. Jeg leverte bilen på servic i oslo. Ved brobekkveien. Dette er også BNH sitt værksted. Jeg fortalte at jeg hadde problemer med bilen i 4 gir og 4000 o min da døde den for så å komme til liv igjen etter en stund. Dette viste seg å være mye drit (kanskje diseldyr) i filtere. De skulle demontere pompen for å se om det var mere der. Så skulle få bilen tilbake på torsdag. Det var ikke noe drit i pompa og jeg hentet bilen etter jobb på torsdag.
Så dro jeg opp til skytebanen på løvenskjold for å hjelpe til med storvilt prøver der. Da jeg skulle kjøre hjem kl 21.30 starta ikke bilen
Startern dro ikke rundt.. Jeg fikk hjelp av en annen bil og vi koblet til startkabler og prøvde igjen ikke noe skjedde bortsett fra at relee klikket og startmotoren orket ikke å dra rundt.. Så han tauet meg opp en bakke og jeg trillet i gang. Jeg prøvde starteren mens motorn gikk og da funka den.. Jeg dro hjem målte spenningen mens bilen gikk 14.2 volt.. stoppet så bilen og speningen datt da til 13.21 V batterie kokte fremdeles etter at jeg hadde prøvd å starte bilen..Venta 2 timer og målte igjen og speningen lå da på 13.17 V men freste fortsatt av batterie. Jeg prøvde å starte igjen og samme resultat som på skytebanen
Ringte værkstede på fredag hadde da fått lånt en annen bil så jeg kom meg på jobb. Jeg skulle til sverige på fredag etter jobb.
Det tok lang tid å komme igjenom men kom igjenom til værkstede etter noen forsøk og noen timer..
De sa jeg skulle bare komme med bilen så skulle de fikse det. Så nå har jeg fått tauet bilen til en bakke så jeg får trilla den igang imorgen.. Jeg sa at jeg ville ha dem til å bytte batteri siden det er kokt. Og da forkortes levetiden på batterie med mange år.. Så vi får se imorgen hvordan dette går. Begynner å bli temmelig lei. Var kjipt å kjøre tung henger med en toyota corala istede for min bil..
Noen som har opplevd det samme eller lignende?
Bilen min er en D22 '06 mod og har gått 53K km

.

