Side 1 av 2

Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 19/07/2010, 09:12
remyek
Hei, jeg har noen ting som jeg må dele. Lurer på om andre er av samme oppfatningen. Jeg har eid mye biler i mitt bil interesserte liv, men aldri en Nissan før senere tid. Jeg har en R51 Pathfinder som skal bygges om. Tidligere har jeg hatt mye audi. I begynelsen av Juni var jeg inne med bilen på en såkalt garantiutløpstest hos Birger N Haug på Økern. De tok den inn og fant to lakkskader. Dette var vel og greit siden jeg visste om det. men på spørsmål om de fant noe mer teknisk, var svaret nei. Bilen er fin den. Ok, hva så med at kupevifta høres ut som den har spist opp lagerene? Eller den høyfrekvente lyden i fronten av bilen? Eller klakkingen i rattstammen på vaskebrett og smådumper? Ååååå..... nei det merket vi ikke noe til. Ny time ble bestilt og de skulle se på dette. Leverte bilen og hentet den senere. Så måtte jeg komme tilbake en neste gang for å få dette fikset. Jeg får en tlf om at de har prøvd å legge noe gummie mellom radiator og intercooler. Og jeg måtte betale for nytt pollenfilter, for det var mest sannsynelig det som gjorde at lyden var kupeviften kom. Jeg lo godt, men ok, kjør på, greit med nytt pollenfilter for en allergiker på vårparten alikevel. Hentet bilen og de samme probleme var der. Ny time ble booket. Denne gangen møtte jeg mekanikeren og viste han feilen. Fantastisk hyggelig kar som tok affere med en gang. Merkelig at det ble fikset med en gang jeg fikk snakke med mekanikeren og ikke en av de burde vært pensjonerte grinbiterne som sitter i kundemottaket. på denne tiden hadde jeg også merket at tenningslåsen (key less) var litt vrang. Den spratt ikke tilbake i lock nå man skrudde den av og var ett lite irritasjonsmoment. Vel, 3 uker etter garantien var gått ut av bilen sluttet den å virke keyless. Jeg må bruke nøkkelen fysisk for å starte. Tok kontakt uken etter med grinbiterne igjen og fikk time i dag. Jeg måtte også søke om å få det på garantien. Da ville dette gå på kjøpsloven. Når jeg kom for å levere den i dag fikk jeg beskjed om å betale for dette. Etter at kundemottakets pensjonist ikke klarte å fortelle hvem som har ansvaret for garantier, finne dokumenter fra nissan fra tester av tenningen og dens antatte levetid, pluss mer, tok jeg bare nøklene og dro derfra rykende forbanna..... Og attpåtil har espe antispin begynt å slå seg av når bilen står på tomgang i noen få minutter. Vel, mitt møte med Nissan og Birger N Haug når problemene starter er mildt sagt bedritent. Vurdere nå å selge hele bilen og kjøpe meg en A5. Hos Audi blir man i det minste behandlet som en kunde, ett menneske, en som har brukt masse penger på ett produkt som man forventer virker. Men da sliter jeg igjen med kjærreveier og store dumper i Norges ganske land.. :(

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 19/07/2010, 09:31
colormax
Kortsiktig så var grinebiteren en besparelse for BNH denne gange. Siden du ble forbannet og dro :dance: en kan jo bare tippe om det er fler en deg som gjør samme erfaringene.
Kunne vert gøy om dere Nissan brukere legger ut deres erfaringer med garantiforholdene her i forumet, siden det kommer en del sånne meldinger :think: :think:

Jeg sender innlegget videre til BNH eieren, han synes det er veldig fint med denne typen innfo og møte mat :!:

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 19/07/2010, 09:34
remyek
Noen ganger er det bedre å gå sin vei. Når man møter en vegg som skylder på alle andre som ikke er der, eller er på ferie og ikke klarer å rettferdiggjøre dette for kunden, blir man matt. jeg har sendt brev og kontaktet Nissan Norge på tlf i dag. De skal se på saken. Jeg har ALDRI i mitt liv som bil eier blitt møtt, behandlet eller totalt ignorert/overkjørt på denne måten. Sånn skal det IKKE være! :bang:


edit: og ang søknaden om å få det på kjøpsloven (siden det har gått hele 3 uker over 3år) så prøvde han ene av de å være vittig: "Ser at du ikke har hatt service så ofte som du skal" sier han! Hæ? sier jeg. Den har gått 50 000 og har hatt første gangs service og service på 32000. "Ja, men den skal ha service minst en gang i året uavhengig av km". Ok, da får DU finne ett dokument fra Nissan selv som kan bevise at det å ikke skifte olje, oljefilter, luftfilter og sparke i dekke service kan forårsake feil med tenningslåsen og bilens keyless. Da ble han utrolig nok stille

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 19/07/2010, 10:02
colormax
Når det oppstår feil rett før garantin utløper så send mail om saken + kontakt, samt bekreft at dere ønsker feilen utbedret. da er det ikke lenger en ny feil men en garanti feil som ikke ble utbedret da du ønsket det. men ansvarlige ønsket utsette garanti saken etter egen vurdering.
Greit papir å ha med seg i neste runde :wink:

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 19/07/2010, 10:14
remyek
colormax skrev:Når det oppstår feil rett før garantin utløper så send mail om saken + kontakt, samt bekreft at dere ønsker feilen utbedret. da er det ikke lenger en ny feil men en garanti feil som ikke ble utbedret da du ønsket det. men ansvarlige ønsket utsette garanti saken etter egen vurdering.
Greit papir å ha med seg i neste runde :wink:

Ok, men hva er det du mener med: " men ansvarlige ønsket utsette garanti saken etter egen vurdering."

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 19/07/2010, 10:19
colormax
Når de mener det ikke er viktig å utbedre feilen du klager på, kan det da umulig vere ditt problem i ettertid, for du bekreftet jo at det var en feil og de valgte å vente med utbedringen til etter garantien var utløpt, det kan da ikke værer kundens/dit problemtt :idea: :idea:
Mener jeg da :Whistle:

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 20/07/2010, 17:11
Kalle
Jeg har også bare dårlige erfaringer med bnh. Skal aldri mer bruke dem.

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 20/07/2010, 17:19
remyek
Nå skal jeg komme med en litt mer gledelig nyhet da. BNH på økern kan fortsatt kysse meg i rævva!! :evil: Men jeg tok kontakt med de på lillestrøm, her var det med en gang en helt annen takt og tone. Her virket det som de VILLE hjelpe deg, og ikke så på deg som en fredsforstyrrer. Vi snakket saklig om problemet på bilen og de kom frem til at om det er noe med bilen, går det på garantien, mens nøklene blir mitt ansvar. Så vanskelig og så enkelt er det! Skjønner ikke hva de på BNH på Økern skal være så uhøffelige, kverrulerende, hemmelighetsfulle og drittsekker for! Så da kjører jeg heller til Lillestrøm alltid enn å noen gang besøke den store, stolte og moderne BHN på økern! Og ja, en annen ting. Jeg skal jo bort en tur hele neste uke, uken etter skal bilen inn til artcic trucks (ja, de skal bygge om nissan heretter) og bygges om. Da forklarte han at nissan sentralt pleide å være vanskelige med garantier, men så lenge jeg meldte fra om det før ombyggingen, så går det greit. Videre hadde de egentlig ikke tid før uken etter ombyggingen, men nå står jeg på standby siden jeg er fleksibel og kan komme når som helst. Flott hva? :D

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 20/07/2010, 22:14
Kalle
Dette høres bra ut. Kanskje jeg også skal prøve de på lillestrøm. Verkstede på rud i bærum og det på økern er bare drit.

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 22/07/2010, 16:55
Turion
remyek skrev:Nå skal jeg komme med en litt mer gledelig nyhet da. BNH på økern kan fortsatt kysse meg i rævva!! :evil: Men jeg tok kontakt med de på lillestrøm, her var det med en gang en helt annen takt og tone. Her virket det som de VILLE hjelpe deg, og ikke så på deg som en fredsforstyrrer. Vi snakket saklig om problemet på bilen og de kom frem til at om det er noe med bilen, går det på garantien, mens nøklene blir mitt ansvar. Så vanskelig og så enkelt er det! Skjønner ikke hva de på BNH på Økern skal være så uhøffelige, kverrulerende, hemmelighetsfulle og drittsekker for! Så da kjører jeg heller til Lillestrøm alltid enn å noen gang besøke den store, stolte og moderne BHN på økern! Og ja, en annen ting. Jeg skal jo bort en tur hele neste uke, uken etter skal bilen inn til artcic trucks (ja, de skal bygge om nissan heretter) og bygges om. Da forklarte han at nissan sentralt pleide å være vanskelige med garantier, men så lenge jeg meldte fra om det før ombyggingen, så går det greit. Videre hadde de egentlig ikke tid før uken etter ombyggingen, men nå står jeg på standby siden jeg er fleksibel og kan komme når som helst. Flott hva? :D


Har AT klart å få alle papirer fra Nissan Nordic ang ombyggingen,sånn at de får godkjent disse bilene?

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 22/07/2010, 23:10
colormax
Turion skrev:
remyek skrev:Nå skal jeg komme med en litt mer gledelig nyhet da. BNH på økern kan fortsatt kysse meg i rævva!! :evil: Men jeg tok kontakt med de på lillestrøm, her var det med en gang en helt annen takt og tone. Her virket det som de VILLE hjelpe deg, og ikke så på deg som en fredsforstyrrer. Vi snakket saklig om problemet på bilen og de kom frem til at om det er noe med bilen, går det på garantien, mens nøklene blir mitt ansvar. Så vanskelig og så enkelt er det! Skjønner ikke hva de på BNH på Økern skal være så uhøffelige, kverrulerende, hemmelighetsfulle og drittsekker for! Så da kjører jeg heller til Lillestrøm alltid enn å noen gang besøke den store, stolte og moderne BHN på økern! Og ja, en annen ting. Jeg skal jo bort en tur hele neste uke, uken etter skal bilen inn til artcic trucks (ja, de skal bygge om nissan heretter) og bygges om. Da forklarte han at nissan sentralt pleide å være vanskelige med garantier, men så lenge jeg meldte fra om det før ombyggingen, så går det greit. Videre hadde de egentlig ikke tid før uken etter ombyggingen, men nå står jeg på standby siden jeg er fleksibel og kan komme når som helst. Flott hva? :D


Har AT klart å få alle papirer fra Nissan Nordic ang ombyggingen,sånn at de får godkjent disse bilene?


D40 skal være helt greit nå , der har de vist riktig papirer.

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 24/07/2010, 02:32
adio
Kanskje jeg kan få vognkortet mitt snart da...

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 24/07/2010, 12:09
colormax
kan du ikke ringe, så skal jeg prøve hjelpe deg med det. 98424481

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 24/07/2010, 22:32
Turion
adio skrev:Kanskje jeg kan få vognkortet mitt snart da...

Første bud er at du må levere inn del 2 av vognkortet ditt for å få et nytt :dance:

Re: Birger N Haug - Elendig kundeservice

InnleggSkrevet: 25/07/2010, 04:32
colormax
Første bud er jo også at søknaden til ombygging er levert biltilsynet. :idea: