Birger N Haug - Elendig kundeservice
Hei, jeg har noen ting som jeg må dele. Lurer på om andre er av samme oppfatningen. Jeg har eid mye biler i mitt bil interesserte liv, men aldri en Nissan før senere tid. Jeg har en R51 Pathfinder som skal bygges om. Tidligere har jeg hatt mye audi. I begynelsen av Juni var jeg inne med bilen på en såkalt garantiutløpstest hos Birger N Haug på Økern. De tok den inn og fant to lakkskader. Dette var vel og greit siden jeg visste om det. men på spørsmål om de fant noe mer teknisk, var svaret nei. Bilen er fin den. Ok, hva så med at kupevifta høres ut som den har spist opp lagerene? Eller den høyfrekvente lyden i fronten av bilen? Eller klakkingen i rattstammen på vaskebrett og smådumper? Ååååå..... nei det merket vi ikke noe til. Ny time ble bestilt og de skulle se på dette. Leverte bilen og hentet den senere. Så måtte jeg komme tilbake en neste gang for å få dette fikset. Jeg får en tlf om at de har prøvd å legge noe gummie mellom radiator og intercooler. Og jeg måtte betale for nytt pollenfilter, for det var mest sannsynelig det som gjorde at lyden var kupeviften kom. Jeg lo godt, men ok, kjør på, greit med nytt pollenfilter for en allergiker på vårparten alikevel. Hentet bilen og de samme probleme var der. Ny time ble booket. Denne gangen møtte jeg mekanikeren og viste han feilen. Fantastisk hyggelig kar som tok affere med en gang. Merkelig at det ble fikset med en gang jeg fikk snakke med mekanikeren og ikke en av de burde vært pensjonerte grinbiterne som sitter i kundemottaket. på denne tiden hadde jeg også merket at tenningslåsen (key less) var litt vrang. Den spratt ikke tilbake i lock nå man skrudde den av og var ett lite irritasjonsmoment. Vel, 3 uker etter garantien var gått ut av bilen sluttet den å virke keyless. Jeg må bruke nøkkelen fysisk for å starte. Tok kontakt uken etter med grinbiterne igjen og fikk time i dag. Jeg måtte også søke om å få det på garantien. Da ville dette gå på kjøpsloven. Når jeg kom for å levere den i dag fikk jeg beskjed om å betale for dette. Etter at kundemottakets pensjonist ikke klarte å fortelle hvem som har ansvaret for garantier, finne dokumenter fra nissan fra tester av tenningen og dens antatte levetid, pluss mer, tok jeg bare nøklene og dro derfra rykende forbanna..... Og attpåtil har espe antispin begynt å slå seg av når bilen står på tomgang i noen få minutter. Vel, mitt møte med Nissan og Birger N Haug når problemene starter er mildt sagt bedritent. Vurdere nå å selge hele bilen og kjøpe meg en A5. Hos Audi blir man i det minste behandlet som en kunde, ett menneske, en som har brukt masse penger på ett produkt som man forventer virker. Men da sliter jeg igjen med kjærreveier og store dumper i Norges ganske land.. 
en kan jo bare tippe om det er fler en deg som gjør samme erfaringene.
