Hei KLAA.
Takk for et nyttig svar.
jeg hadde mistanke om dette som du sier, uten å få bekreftet slikt er det vanskelig å bruke dette overfor verkstedet.
Jeg har lyst til å forklare næremere for dere hva jeg opplever. For jeg ønsker å kunne ta med meg vektige argumenter til verkstedet.
Følgende har skjedd.: I juni startet jeg på en tur som endte med at koblingensviktet etter 12 km. Jeg kom ut av en 60 sone og skulle opp en bakke, jeg gav på gass men det var bare turtelleren som økte på litt undrende så jeg på dette og tråkka inn koblingen la inn giret på nytt å plutselig rusa motoren og da gikk det opp for meg at koblingen sviktet. Vel, det var bare å få bilen på verksted. Her mente jeg at dette må være feil og at dette måtte bli en garanti sak. men nei, her skulle jeg oppleve at dette var en bruker feil for det var vanlig at folk brukte kobling feil. Her må jeg føye til at jeg har eid Patrol, Pajero, Surburban med fler. Jeg mener at jeg ikke er noen novise og forklarte verkstedet dette. Men jeg blei proppa hodet fult av unskyldninger, og ingen gode forklaringer . Jeg hadde svidd koblingen og det måte jeg bare forstå.
Så skjer dette med den andre bilen jeg har. Og ikke banna bein om jeg går på den unskyldningen igjen. Derfor håper jeg at jeg får gode forklaringer her på forumet som jeg kan bruke i en dialog med verkstedet.
Jeg er av den oppfatning at verkstedet pusher dette på folk i stedet for at de tar dette opp som en garanti sak.
Jeg håper at jeg kan få flere gode argumenter og kunnskap her på forumet før jeg går til verkstedet.
Hva med importøren? Vil det hjelpe å ta dette opp med dem.
MVH