[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Bilder i forumet??

Bilder i forumet??



Bilder i forumet??

Innlegg colormax » 28/08/2011, 23:45

Merkelige greier synes jeg, noen ganger kan jeg legge ut mange bilder, som je tar med tlf min, i phone 4 ? men andre ganger får jeg bare lagt ut ett. og andre ganger ingen . jeg får opp att det ikke er gyldig bilde fil, men jeg tror ikke jeg gjør noen forandring med noe. ??? noen som har en forklaring på dette.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Bilder i forumet??

Innlegg Grumps » 30/08/2011, 00:39

Japp.

I PHPBB (som er programvaren som forumet kjører på) så kan man sette begrensninger på bildestørrelse både i megabyte, og i pixelstørrelse.

Ofte så kommer dette standard som 0,3 MB og 1600x1200 pixler. Nyere telefoner lager som regel filer som er større enn dette, men det kommer helt an på bildene man tar.

Tror dette er den mest sannsynlige årsaken. Løsning på dette er enten å øke størrelsene på det som er lov å legge inn, men da får du plutselig behov for veldig stor lagringskapasitet hos webhosten, som koster dineros.

Du kan også velge å sette ned kvaliteten på iPhone 4, men det er jo greit å ha best mulig kvalitet for annen bruk (plakater etc). Nå synes jeg personlig iPhone er iCrap, men jeg vet at det fins applikasjoner som automatisk justerer ned bildestørrelse for deg, samtidig som det lar deg beholde orginalen, men der må du Google litt, for noen navn på disse iPhone-programmene vet jeg ikke. :-)

Annen løsning er at du f.eks lager en Flickr-konto (http://www.flickr.com), eller annen type bilde-opplastnings sted som du dumper bildene ut på, så linker du til de f.eks. Veldig mange slike steder genererer gjerne også en thumbnail som er en liten forhåndsvisning av bildet, så når du klikker på bildet, så blir du tatt til en annen webside, og får se full versjon. Se f.eks http://www.bildr.no (der er max størrelse 1mb)

Siste og mest tungvinte er å gjøre bildene mindre på PC'en før publisering. :-)
Mvh,
Thomas Kristensen
- '09 Navara D40 (foreløpig ganske standard)
Grumps

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 36
Registrert: 19/09/2010, 03:20

Re: Bilder i forumet??

Innlegg colormax » 30/08/2011, 00:57

Tja høres jo greit ut dette, mulig denne Iphonen er dårlig greier , men den gjør relativt greit nytte for seg, og veldig lett å bruke med hensyn til bilder og det blir etter min mening ganske bra bilder, så nå begynner jeg få lagt bilder ut istedetfor å 1000 vis bare lagret.
tipper det er en del som kjenner seg igjen med dette problemet .
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg


Returner til Skravlerommet

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron