Side 1 av 1
TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
08/01/2012, 22:36
jeepson
Heisann. Eg ser at mange drömmer om TD42 under panseret. Det forstår eg godt. RD28T er ikkje den sprekaste motoren, men den blir utrolig sprek ved å få 5.42 giring og litt boost på turbinen. patrolen min er orginal TD42 men den blei erstatta med RD28T. Eg har prövt patrolen som har gamle motoren min og eg må sei at eg syns ikkje at det er verdt å spandera masse penger på ein TD42. Eg syns at RD28T motoren min funkerte nesten like godt som TD42. Slik at den drömmen min blei veldi fort blåst vekk. Men Det er nåken her på island som har bytta ut orginal 2.8 motoren for ein cummins. Det syns eg er skikkelige saker :p Er det nåken i Norge som har bytta ut til ein cummins??? Eg lure på å bytta ut med ein 5,9 24V motor i min patrol

Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
09/01/2012, 15:39
jeepson
Ingen??
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
09/01/2012, 16:23
stensth
Når jeg får penger og skal bygge meg en 6x6 Patrol, så skal det vare cummins eller noe annet stort!

Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
09/01/2012, 18:52
Tormod
Det blir vel bytta til 4,2 pga at 2,8 er veldig ustabil, ryker toppakninger,topp osv. Men hørte at nissan patrol ble levert med en 4,8l dette må være en knall motor å trimme.
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
09/01/2012, 21:02
jeepson
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
10/01/2012, 00:30
colormax
Mener jeg så en 220 hk 4.5 Cuumins med turbo og kompressor. 4 cylyndret, dette er helt rå motorer, egentlig industri motorer. smekker fin motor. og trekker som en V8. hva med den alu radiatoren som en får til disse , er det noe bedere erfaringer memed det.
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
10/01/2012, 00:46
jeepson
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
10/01/2012, 00:50
colormax
Det tror jeg er lurt ja, synes det virker som det er litt snaut med kjøleveske på de.
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
10/01/2012, 03:04
jeepson
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
10/01/2012, 04:07
colormax
har holdt på med en Y61 med 2,8l , den har 39x15,5- 15 på 12x15 felger. sleit litt med å få den til å gå bra, men nå gjør den det, så nå skal den litt opp på pompa og litt mer turbo trykk, fjærner hovedpotta, og bytter muligens fleks røret fra turboen. vi vurderer også nedgiring. men den går faktisk veldig bra nå med orgrenal giringen, personlig har jeg bare kjørt 3,0L med nedgiring og det har fungert helt perfekt. men tipset med vannpumpe og radiator tar jeg med meg, det er nok ett godt råd.
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
10/01/2012, 14:05
jeepson
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
11/01/2012, 00:09
colormax
Men du må jo bygge om pumpen til Y61 stempler for de er 11mm , så det er en jobb der da.

MB 270 har tilsvarende motor, som går helt kal. hva er forskjelden på de tro,,, hva gjør utslaget her ..Den ene er alt for varm og den andre er for kald. den ene går 500 000km uten å gjøre stort og den andre går 200 000 km før det må/bør gjøres noe. og motorene er som sakt veldig like. jeg mener vi har noe å lære her.
Re: TD42 VS CUMMINS

Skrevet:
11/01/2012, 02:52
jeepson