Side 1 av 1

Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 10/01/2012, 22:47
jeepson
Heisan. Nåken her som veit om det finnes nedgiring i hjula for patrol akslinger?? slik som på volvo valp 303 6x6 og unimog? Eg veit ikkje om dokker forstår ka eg meine. Eg er ikkje sikker på om eg har skrevet det rett. Har ennå ikkje funnet ut det engelske ordet.

Bilde

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 10/01/2012, 23:39
colormax
Det gjør det og de leveres fra Avstralia og koster bare ca 100 000 + mva og frakt. dette var prisen jeg fikk for noen år siden.
Så volvo aksler er ingen dum ide, ser Puck har en bil med tilsvarende aksler.
ca sån tenker jeg http://www.marks4wd.com/images/products ... CT1449.JPG

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 10/01/2012, 23:51
jeepson
colormax skrev:Det gjør det og de leveres fra Avstralia og koster bare ca 100 000 + mva og frakt. dette var prisen jeg fikk for noen år siden.
Så volvo aksler er ingen dum ide, ser Puck har en bil med tilsvarende aksler.
ca sån tenker jeg http://www.marks4wd.com/images/products ... CT1449.JPG


100 000???!!! Nei takk. får vel gnaske mange volvo akslinger for den prisen. Volvo akslingane har 7.10 giring. Det burde vær veldi bra for 2.8 og 46" dekk :D

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 11/01/2012, 00:04
colormax
her har du noen små tips, en som har gjort litt småteri med Patrolen sin.Begynner litt kjedelig , men se litt ut i filmen ,,, my tøft
http://www.youtube.com/watch?v=5oLeEKaiLs4

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 11/01/2012, 03:02
jeepson
Faen eg vil ha desse nedgiringane 8)

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 11/01/2012, 03:40
colormax
hadde vert tøft om vi kunne brukt bare ytterdelen fra 404 og bevart akslene fra Patrolen. bare litt dreie og sveise jobb tipper jeg-:-)

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 11/01/2012, 13:59
jeepson
colormax skrev:hadde vert tøft om vi kunne brukt bare ytterdelen fra 404 og bevart akslene fra Patrolen. bare litt dreie og sveise jobb tipper jeg-:-)


Ja det hadde vært heilt sjef :) Det er vel verdt å undersöke det litt ;)

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 11/01/2012, 19:01
Tormod
Det du har lagt ut bilde av er jo portal aksling slik unimog osv har,er jo rimeligere å gire ned uten å måtte bygge om til portal akslinger.Men slike portaldreving burde jo gå ann å lage sjøl om man har tilgang til verktøy og litt kunnskap.Mener å ha sett en russre som har laga sjøl til nivaen sin.

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 11/01/2012, 20:44
jeepson
Tormod skrev:Det du har lagt ut bilde av er jo portal aksling slik unimog osv har,er jo rimeligere å gire ned uten å måtte bygge om til portal akslinger.Men slike portaldreving burde jo gå ann å lage sjøl om man har tilgang til verktøy og litt kunnskap.Mener å ha sett en russre som har laga sjøl til nivaen sin.


Tanken min er at det skal funkere bedre for 46" dekk. Og så får og meir höydde under akslingane. Tenk på kulå på akslingen. med 38" dekk har du kanskje 40cm ned t jord. men med portal aksling får du kanskje 70cm ned til jord plus det at det blir lengere mellom hjula :) orginal patrol Y60 har 158cm mellom hjul bak og 158,5cm volvo valp 303 6x6 er 176cm mellom hjula :)

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 11/01/2012, 23:49
colormax
blir gromt det, men tror du må flytte diffen fremme , mener den sitter på gal side ??

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 11/01/2012, 23:54
jeepson
colormax skrev:blir gromt det, men tror du må flytte diffen fremme , mener den sitter på gal side ??


Det er eg ikkje sikker på. Eg har ikkje sjekka det ennå. Men eg kjenner ein som volvo 303 6x6. Slik at ef kan jo alti ringa hann og få litt info om dei akslingane :)

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 12/01/2012, 00:06
colormax
Tror du kan finne litt info her mukigens. http://real4x4forums.com/PinzgauerBBS/v ... c559ed7670

Re: Nedgiring i hjula

InnleggSkrevet: 12/01/2012, 02:57
jeepson
colormax skrev:Tror du kan finne litt info her mukigens. http://real4x4forums.com/PinzgauerBBS/v ... c559ed7670


Ok tar ein titt på siden :)