Side 1 av 1
SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
12/11/2008, 00:01
VallyXtrim
Lurte på en sak. Vet noen om det er mulig å få godkjent SAS ombygging i norge?
Tenkte på om det kansje kan gå ann å skjære bort alt av dikkedarier på king caben og sette på framaksel fra patrol.
Blir jo selvfølgelig ikke bare å sette det på ut'n litt slit, men har lest en del om sånne ting på amerikanske sider og tenkte at dette hadde vært gøy å fått til.
Noen som har ideer og tanker rundt dette, kansje noen har gjort det?
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
12/11/2008, 00:33
Stefanvp
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
12/11/2008, 00:53
colormax
Sån ombygning eller tenker du på til Y60 med spiraler
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
18/11/2008, 13:38
VallyXtrim
Tenkte vel egentlig noe ala dette siden det virker enklest å få til.
Er det jeg har fått oppfatning av, men går jo sikkert ann med spiraler også.
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
18/11/2008, 21:23
colormax
Nesten samme jobben tenker jeg , ser litt mer moderne ut med spiraler da

Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
19/11/2008, 08:40
VallyXtrim
Hva ville blitt best til offroadbruk? Går jo kansje ann å lage en ren offroader..
Betalte bare 1500kr. for min 86mod. kc så det er jo en mulighet å lage en "extrembil" av den å se hva man får til..
Kan jo da muligens høre med biltillsynet hva de mener om forskjellige ting og hva de muligens kan godkjenne.
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
19/11/2008, 09:24
colormax
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
20/11/2008, 00:23
VallyXtrim
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
02/12/2008, 17:49
VallyXtrim
Var innom BT idag å spurte om div angående ombygginng, deriblant SAS med utgangspunkt i forstilling til Patrol.
De sa at hvis jeg kunne vise bilder der jeg sammenlignet KC'en og patrolen slik at innfesting ble lik og at sveisene og festepunkter er sterke nokk, så kan d være en mulighet å få det godkjent.
PROBLEMSTILLING: Jeg har ikke noen patrol jeg kan ta mål av eller se på iforhold til kc'en. Derfor hadde jeg håpet at noen av dere kansje kunne være så snille å kansje ta noen bilder og mål på en patrol slik at jeg har noe å sammenligne bilen min med for å finne ut om det er muligheter for å gjøre dette.
MÅL JEG TRENGER: BREDDE, AVSTAND FRA BLAFJÆRFESTER DIV. ANDRE FESTER AV FORSTILLING, HØYDE, BREDDE OG HELST GODSTYKKELSE PÅ SELVE RAMMEBJELKEN. MULIGENS MÅL FRA DER RAMMEN GÅR OPPOVER SLIK O\________/O PÅ FREMRE DEL, ALTSÅ HVOR LANG SKRÅEN ER.
Må ha bilder som er litt oversiktlige for å kunne avgjøre om dette er gjennomførbart med tanke på styring.
Alle innspill tas imot om de er positive eller negative. Er det flere mål jeg trenger kom gjerne med de og nevn gjerne hvordan aksel det er på bilen målene kommer fra, både fremme og bake.
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
02/12/2008, 22:35
Patrol-laffen
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
02/12/2008, 23:30
VallyXtrim
Hvis du leser litt nermere over her så står det det at man bytter til hel aksel.
Patrol har en solid aksling mens king cab'en har uavhengig fjering fremme. Hel aksling er vel stort set bedre for orntli offroadbruk.
Det jeg hadde tenkt å gjøre var å skjære bort torsjonsstagene a-armene og alt som har med uavhengig fjering og gjøre og bytte over til hel aksling, som er i forstillinga til patrol.
Man kan jo ikke vite alt uten å ha hørt om det!

Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
03/12/2008, 01:24
colormax
Noe mitt i mellom Possetiv og negativ
Du tror ikke en lc 70 aksel blir mer riktig da. på bredde og div ,, du må jo også ta høyde for utvkslingen også.
akslene på 160 er kanskje ikke no bredere

Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
03/12/2008, 08:24
VallyXtrim
Tenkte kansje ta frem og bakaksling av samme bil, men må jo finne litt mer ut om utveksling når jeg vet at d kan være mulighet. Hvis noen kan ta mål av en lc70 forstilling hadde det vært kjempeflott.!
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
11/12/2008, 01:19
VallyXtrim
Noen her som kan måle bredden på ramma til en patrol? Er ikke nøye hvordan, men regner med 160 vil være nermest og billigst.
Skal ut i morgen å ta egne mål av King Cab'en sånn at dere kansje gidder å si ifra om dere finner noe som kan passe eller noe som ikke passer. Vil helst ikke bygge om akslingen, så vil derfor være kurant med en framaksling fra en bil som har like bred ramme.
Re: SAS Solid Axle Swap

Skrevet:
11/12/2008, 01:22
VallyXtrim