Side 1 av 1

Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 07/04/2009, 21:03
AKG
Et par spørsmål: hvor tung er RD28 motoren?
Hvor mye/lite hk og moment tåler gearkassa i y60?

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 08/04/2009, 11:43
Kriftian
Planer om å få inn noe større? :wink:

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 08/04/2009, 13:30
AKG
Ja, har vel finni en motor jeg kan tenke meg, men er skeptisk til orginal kassa :doh:

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 08/04/2009, 19:56
colormax
Den holder Skyline, ganske lenge av gangen :dance:

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 08/04/2009, 23:28
AKG
Kan jo prøve da. Problemet er vel store hjul og høyt moment ? Ser at i Aus. sier di at kassa er for svak, men holder den i Skyline med 5-600 hk og 6-700 nm, er det ikke umulig at den tåler 35" 300 hk og 400 nm :think: . Er vel bare en måte å finne det ut på :dance:

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 09/04/2009, 02:11
colormax
Hva ønsker du ha i denne bilen da, kan skaffe de 4,2L kasse da. den er værre. ellers er det gasnske greit å bruke Toyota Takoma kasse.
du kan jo også splitte kassa og bruke en us automat kasse,, tilknyttet transfern med melomaksel. ser greit ut dette også.

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 09/04/2009, 08:56
AKG
Jeg er klar over 4,2 liters kassa den er det beste alternativet, men di er jo ikke gratis, så hvis jeg ikke behøver bytter jeg jo ikke.
En Gm auto. hadde hvert aktuell hvis jeg skulle hatt i en Chevy motor, men det skal jeg ikke (tror jeg) :dance:

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 09/04/2009, 10:47
colormax
Automaten kan du jo bruke til det meste, men det kunne jo være lettere om du fortalte hva du har tenker deg å sette inn.
Denne går med Y60 kasse men den har bare ca 250 hk men funker greit
garasj e bilder 2008 1307.jpg

Har bilder av en med Lexsus V8 også samt en med Skailine. men nå skal vi til Svarstad og kjøre snø kjøring. :dance: :dance:
Det er mang ting som spiller inn her, hvoran du har tenkt bruke bilen er det som gjør utslaget her.

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 09/04/2009, 12:25
AKG
Motoren jeg tenker på er en BMW 4l v8, den er ganske lett, rimlig i innkjøp, grei å koble opp elektrisk og moderne, så bensin forbruket vil ikke bli alt for høyt :)
Bilen er tenkt brukt til hverdagsbruk, litt bilhenger ca 2-2,5 t og kansje en tur skauen.
Det som dreper en gearkasse, er moment og feste på hjula.

Den du har bilde av der er vel en Chevy 350 TPI ?

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 09/04/2009, 23:55
colormax
Det er opp til deg det, om den holder eller ikke.. Det er det de er :idea: Så en med Volksvagen V8 for et par år siden , funket bra det, den letteste motoren å montere er GM tpi 350 der får du alt til ombygningen , lykke til med prosjektet vi venter i spening :wink:

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 11/04/2009, 10:08
mick2000
vil sige at en 4,2 gearkas er den stækeste standart ,ka fint holde til 900nm og 330hk diesel power

Re: Motor og gear Patrol

InnleggSkrevet: 11/04/2009, 23:30
colormax
Holder det til deg Mick2000 så holder det til alt :mrgreen: