Heisann!
Fått det til??
Akkurat dette driver jeg å med om dagen. Kjøpte meg en Kenwood spiller med navi og blåtann og ikke minst støtte for Ipod/Iphone nå i dag. Det var igrunn den støtten jeg savna på den originale. Jeg hadde spiller med 6CD-skifter innnebygget og kasettspiller. Og styring på rattet.
Har så vidt begynt å montere og det er som du sier 3 konnektorer. Om det er helt likt på din vet jeg ikke. Min er en 06 Patrol. Jeg lånte med meg det de hadde av ISO-adaptere til Nissan fra sjappa. Fant ut at den til X-trail passa rett på. Da blei det 1 konnektor til overs. Det eneste som ikke virker (Så vidt jeg kan se...) er da fjernbetjeninga på rattet.
Den fjernbetjeninga har jeg også fått til nå

Litt fornøyd med akkurat det. he he... For fant ingenting hverken på nett eller originalt fra Kenwood som passa rett på.
Men tok med meg en smart sak fra butikken. Et SWI-JACK programmertbart adapter fra PAC electronics. Det står ingenting om Patrol i papirene, men de skal visstnok passe til det aller meste om man tar tia til hjelp. Etter litt ivrig studering av verkstedmanualen til Patrol så fant jeg ut at den lilla og den lysegrønne ledningen i den ledige kontakten kommer fra rattstyringa. 3 av knappene er koblet til den lilla og 3 til den lysegrønne. Hvis man "ohmer" fra den ene ledningen og til jord vil man få 3 forskjellige verdier. Det som er, er at man får akkurat de samme verdiene fra den andre ledningen til jord og de 3 andre knappene. Løsningen som funka for meg var da å koble en motstand på 150ohm i serie med den ene ledningen før jeg kobla de sammen. Da har man 1 ledning som gir 6 forskjellige verdier når man trykker på knappene. Disse kobles da til den HVITE ledningen på PAC-adapterer. Også kobles RØD fra adapteret til IGNITION og SORT til Jord. Og så kobles enten kabel eller jack til bilspilleren. (Ettersom hva som passer. Tror det er Jack på Alpine). Så er det bare å programmere adapteret etter bruksanvisninga. Modus 3. passer patrolen

Får se om jeg får montert GPS-antenne og handsfree mikrofon en av dagene. Så blir det nok bare moro

Lykke til og spør om det skulle være no jeg kan hjelpe med