[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - disel pumpe justering Patrol 2,8 1985 mod.

disel pumpe justering Patrol 2,8 1985 mod.



disel pumpe justering Patrol 2,8 1985 mod.

Innlegg Chiefen » 25/11/2010, 20:12

fekk tips med en kamerat om at dere her inne har god peiling på det meste.
jeg har gravd frem en gammel sliter fra garasjen, og tenkte jeg skulle få den på veiene igjen:).
men ser at det blir trøbbel med røyktest:P
er en kort 1985 mod, original med bensiner, men er satt ned i en 2,8 diesel motor i senere tid. ca samme årsmodell...
motor havarerte for tre år siden, (bading i for dypt vann:P) fant en delemotor fra laurel.
er usikker på om pumpen som står på nå er fra patrol motoren eller laurel motoren. men er det noe forskjell på pumpene..?
har prøvd meg litt med justering på frihånd, men uten de aller beste resultat...
nå er den noenlunde lett startet og drar helt ok, men ryker hvitt/grått på tomgang, og sort på ballkasting.
så den trenger fortsatt en justering.
er det noen som vet grunninnstillinger på pumpen, eventuelt fremgangsmåte også..?
regner med det er god gammeldags justering med måle ur som gjelder her, ser slik ut hvertfall:P...

håper noen vet og gidder å svare.

mvh Ole
Chiefen

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 1
Registrert: 25/11/2010, 19:56

Re: disel pumpe justering Patrol 2,8 1985 mod.

Innlegg Nummis » 26/02/2012, 00:02

Kan detta være likt 3,3td motoren?


Lenge siden jeg gjorde det men har justert litt på patrolen som blei brukt.
Mener å huske det var 2 skruer bak på pumpa som passa godt å justere på, den som var øverst( og lettest å komme til) var tomgangs turtallet? (var arti ansikt på han som satt bak rattet, når maskinen ikke stopper på nøkkelen:p ) Og den nedafor mener jeg var for å justere mengden.

Er detta likt så høres det ut som du må justere ned mengden.
Nummis

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 3
Registrert: 10/10/2010, 11:50


Returner til Teknisk

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron