Bremser King Cab (D21)

Bremser King Cab (D21)

Innlegg sondre_mosk@hotmail » 18/01/2011, 18:22

Hei

Har et lite problem, har akkuratt hatt bilen på EU-kontroll, var ikke så mange feila så bestemte meg for å fikse dem. Et av dem var at det var større enn 30% forskjell i bremsekraft bak, venstre bak var svak. Hadde oppe begge bremsene bak, å bytta ut pumper for de var rimlig slitene, men bremsebånda var nesten nye tromlene var forholdsvis gode, så jeg monterete det igjen,justerte håndbemsen, og lufta så jeg fikk god pedal, å dro på etterkontoll, fortsatt var venstre bak svak :(

Tok av trommelen på venstre å kontrolerte at den nye pumpa gikk, ingen problemer der, monterte å ingen forskjell, tok opp igjen å la et rør rundt den øvere feste/bolten som bremseskoa går imot, for å øke arb. område fortsatt låser alle hjul utenom venstre bak.

Noen som har vert borti noe liknende? Trenger noe innput fra noen som har litt mer greie på det.

Mvh Sondre Moskvil
sondre_mosk@hotmail

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Re: Bremser King Cab (D21)

Innlegg Tormod » 18/01/2011, 18:37

Du har fått lufta systemet godt nok?? Er vel en ventil ved de lastventilen. Har du justert bremsebånda slik at de ligger likt på begge sider??
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Re: Bremser King Cab (D21)

Innlegg sondre_mosk@hotmail » 18/01/2011, 20:44

Takk for svar..

Ja ville tro det er lufta godt nok, men den laste ventilen, åssen fungerer den, er ikke kobla opp i mot noe som jeg kan se, er bare skrudd i ramma, ingen fjør festet til noe på bilen som forandrer seg, som jeg er vant til fra vag. ja justerte den håndbrems skrue tingen i bunnen igjennom bemseskjoldet så de subba på begge sider for så å justere de litt tilbake så de slapp,

Er mest vant til å skru tysk bil å der er det ofte et rør til hvert hjul, i hvertfall ifra laste ventilen, men er er det jo delt på selve bakakselen, litt merklig system, å får da ikke det til å stemme med at den bare bremser på ene hjulet bak, er det en ventil eller noe liknende i det t stykket på bakakselen?
sondre_mosk@hotmail

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Returner til Teknisk

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester