Side 1 av 1

rust på rammevangene.

InnleggSkrevet: 20/02/2011, 16:56
polly
He.i har en del rust på rammevangene, såppas at jeg ikke burde bruke hengerfeste til og nøkke og dra tunge ting. noen som vet om noen rimelige steder rundt oslo området som sveiser rust til en rimelig pris?

Re: rust på rammevangene.

InnleggSkrevet: 21/02/2011, 01:51
57sugge
Du er ikke den første som har blitt utsatt for dette. En lei sykdom på disse bilene :(
Er ikke mange som tør ta på seg sånn sveise jobb for en billig penge. Er ofte mye mere jobb en det ser ut som.
Ender ofte slik. .

Vi fikk et lokalt verksted til å knekke nye ramme profiler til oss. Betalte ca 1000 kr. Sveisinga gjorde vi selv. Da blir det ikke så dyrt.
Arbeidet på et eventuelt verksted som blir dyrt. Blir ofte mange arbeidstimer på en sånn jobb dessverre.

Re: rust på rammevangene.

InnleggSkrevet: 21/02/2011, 13:31
polly
okey. ja kjedelige greier. Er det viktig det er sveisa på hundre prosent riktig måte? så lenge det er solid, med tanke på eu kontroll og event vising på biltilsynet? Kule bilder foresten. mvh pål

Re: rust på rammevangene.

InnleggSkrevet: 21/02/2011, 13:32
polly
sjekka på et verksted. de skulle ha 15000 for jobben. det svir i boka:(

Re: rust på rammevangene.

InnleggSkrevet: 22/02/2011, 01:35
57sugge
Har vært på biltilsynet med begge bilene. Har på ingen måte prøvd og skjule arbeidet som har blitt gjort. De nevnte ingen ting på dette.
Er viktig at jobben blir skikkelig gjort med tanke på din egen og andres sikkerhet. Kan jo trekke 3500kg med patrolen. Kjedelig om noe ryker da.

Re: rust på rammevangene.

InnleggSkrevet: 24/02/2011, 23:04
polly
oki. har muligen fått en sveisekar til og gjøre jobben, han må se hvor mye jobb det blir først. men må man kappe av og sveise på igjen eller kan man sveise rett på bilen?

Re: rust på rammevangene.

InnleggSkrevet: 25/02/2011, 02:02
57sugge
Spørs hvor mye rust det er. Ofte kan det være vanskelig å komme til å få sveisa. Blir lettere og kappe av og lage nye vanger. Flytte over alt av braketter til den nye rammebiten og sveise opp den ferdige nye biten til slutt.