Side 1 av 1
teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 02:20
Svein Jarle
ble stoppet i teknisk i dag.
kaldt inn til full teknisk kontroll hos BT.
Hvordan er sjansene for og få bilen (91 mod y60) godkjent med 2.5" OME og 37\12.5-15?
dersom jeg setter dekka over på felger med lovlig impress, vil jeg da klare og kjøre på de uten at de subber i ramma eller innerskjermer?
passet veldig dårlig dette her (gjør jo alltid det) da det er en mnd til bilen skal til polen og kjøre konkuranse, og burde bygges opp fremfor og settes tilbake til original stand. men men, det ordner seg sikkert på et hvis.
Re: teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 04:26
amolle
skal du låne mine "kontrollhjul"?
Re: teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 08:27
KLAA
Det skal å fint å få godkjent hevesettet. bare ha med tuv papirene samt målebrev fra 4 hjulskontroll. Hjula kan du nok glemme å få inn foreløpig. Lån deg noen orginalhjul/31x10,5 og vis den på det. Lykke til
Re: teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 10:11
Svein Jarle
hadde håpet på og få inn hjula oxo, men men har godkjenningshjul selv men takk for tilbud.
siste jeg hørte fra BT ang hjul: +- 7mm impress på felger, dekka må ikke stikke på utsiden og ikke ta i ramme eller karosseri. og så spedometer stemme. han på BT mente at dersom jeg infrir disse krava så setter det en naturlig begrensning på str.
tenkte og ringe i morgen og bestille time, hører da hva som er mulig og få godkjent.
Re: teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 18:40
KLAA
Jeg fikk beskjed om å fremskaffe papirer fra nissan angående hjula. de skulle ha det skriftlig fra Nissan at dekka gikk på bilen med tanke på speedometer og ikke minst bremser
Re: teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 18:41
Andy
Hva brukte fjallasport for og godkjenne?
Re: teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 23:09
colormax
Det er vel akurat det mange spør seg om, tror ikke det er så mange som kan forklare det
Men helt tydelig det virket i en periode.
Re: teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 23:31
Tormod
Speedomtere går jo ann å få korrigert slik at det viser riktig mener jeg. Norskspeedometer service kan sikkert hjelpe med det.
Re: teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 23:38
Andy
regner med de brukte samme som artic trucks bruker på sine biler. Kan jo muligens ringe de, og høre hva de gjør...
Re: teknisk ja.

Skrevet:
20/03/2011, 23:55
amolle
Få hjelp fra Arctic er ikke lett.
Vertfall ikke når det er snakk om en nissan.
Sende dem mail for å høre om dekk osv...
det jeg fikk igjen var bare at de ikke kunne gjøre noe med nissan, eneste mulighet jeg hadde var å kjøpe ett hevesett med TÜV å godkjenne det.
Hørte med han på biltilsynet på Evje (setesdalen) om hvordan det var å få godkjent dekk, svaret var at hvis det skulle over 5% regelen måtte jeg ha papirer enten fra TÜV eller fra Nissan.
Re: teknisk ja.

Skrevet:
21/03/2011, 00:09
Andy
Er der ikke noen fra extreme4x4 eller fjallasport som jobber hos artic nå da? skulle hørt hva de brukte for godkjenning. Om de har hatt noen spesielle papirer regner jeg ikke med de er kasta..
Re: teknisk ja.

Skrevet:
21/03/2011, 00:38
Tormod
Er vel extreme som artic skulle ta over for, har sendt de mail om forespørrsel på litt div anngående patrolen min, men de gidder ikke svare engang..Så lenge du ikke har toyota så gidder de vel ikke bruke tid på deg..
Re: teknisk ja.

Skrevet:
21/03/2011, 01:04
amolle
Jo, det er folk fra xtreme som jobber hos arctic. Var Steinar jeg fikk svar av, var vel han som drev xtreme.
Re: teknisk ja.

Skrevet:
21/03/2011, 01:33
colormax
Etter storkontrakten med forsvaret, virker som de gikk over i en annen dimensjon, føler jeg da
Da ble det bare Toyota som gjeller.
Men med så mange konkurerende tilsvarende biltyper som kommer med sterkt forbedrede utgaver i 2011 så forstår jeg godt di vil konsentrere seg om det di foreløbig fortsat har godkjenninger for.