Side 1 av 1

Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 17/02/2008, 22:11
PeterB
Da har jeg henta bilen og er kjempefornøyd.. Det er en ting da som "plager" me litt, drivknutene lager ulyd ved fullt rattutslag.. Er dette noe jeg kan slenge fett på og så hjelper det litt eller burde jeg bytte disse ASAP? Jeg bruker heller noen tusenlapper til for å bli kvitt problemet. Hvis jeg burde bytte, burde jeg da kjøpe orginalt eller er det mulig å kjøpe fra andre steder (som kanskje er litt mer solid)

Re: Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 17/02/2008, 23:44
Stefanvp
PeterB skrev:Da har jeg henta bilen og er kjempefornøyd.. Det er en ting da som "plager" me litt, drivknutene lager ulyd ved fullt rattutslag.. Er dette noe jeg kan slenge fett på og så hjelper det litt eller burde jeg bytte disse ASAP? Jeg bruker heller noen tusenlapper til for å bli kvitt problemet. Hvis jeg burde bytte, burde jeg da kjøpe orginalt eller er det mulig å kjøpe fra andre steder (som kanskje er litt mer solid)


Hvis det er samme patent som jeg hadde på den D22'en min fra 2001, så ere nok ikke drivknutene. Men en sperremekanisme for at du ikke skal få svinga mere. Er visst noe som kan smøres opp, men jeg levde bare med det.

Re: Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 18/02/2008, 00:09
PeterB
Ok, jeg regner med at jeg for bekreftet dette på første treffet jeg er med på, hva som er galt kanskje. Det høres ut som små smell, tror ikke "ulyder" dekket det :D

Re: Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 18/02/2008, 00:30
Stefanvp
PeterB skrev:Ok, jeg regner med at jeg for bekreftet dette på første treffet jeg er med på, hva som er galt kanskje. Det høres ut som små smell, tror ikke "ulyder" dekket det :D


Ja du får ta deg en tur, så skal vi nok finne ut av det :D

Re: Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 18/02/2008, 10:29
Nissan D22
Hei!
Kjører D22 selv,og lurte fælt på samme tingen med det samme jeg overtok min bil.
Dette er sannsynligvis bare styrestopperne som lager lyd. Det er bare å smøre opp disse med fett, så forsvinner ulyden. Jeg pleier bare å be verkstdet smøre opp disse ved hver service jeg er på.
Så med all sannynlighet er dette ikke noe å bekymre seg over:)

Re: Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 20/02/2008, 11:44
Kalle
Har hat akurat det samme. Smørte me litt kobberfett så forsvant det. Men du må smøre et par ganger i åre.. Men det går fort å smøre. lett tilgjenelig. :wink:

Re: Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 10/07/2008, 19:14
RKV
Kalle skrev:Har hat akurat det samme. Smørte me litt kobberfett så forsvant det. Men du må smøre et par ganger i åre.. Men det går fort å smøre. lett tilgjenelig. :wink:


Hei Kalle.
Overtok bilen min i vår,har denne forbaska knake lyden jeg også .Hvor sitter disse stopperene? Har også slitasje på yttersiden på framhjulene, vet du hva som gjør det? Håper du har et svar... :?
Mvh Ronny

Re: Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 14/07/2008, 22:23
Kalle
RKV skrev:
Kalle skrev:Har hat akurat det samme. Smørte me litt kobberfett så forsvant det. Men du må smøre et par ganger i åre.. Men det går fort å smøre. lett tilgjenelig. :wink:


Hei Kalle.
Overtok bilen min i vår,har denne forbaska knake lyden jeg også .Hvor sitter disse stopperene? Har også slitasje på yttersiden på framhjulene, vet du hva som gjør det? Håper du har et svar... :?
Mvh Ronny


Når du svinger maks og så går du bare fram og ser. Det er en bolt som går inpå eller nesten inpå ved fult ratt utslag sitter en foran og en bak sitter der hjule er festet til bilen :wink:
Nå er ikke jeg noen dekk ekspert, men det kan jo hende at hjul instilingen er feil, men antar noen andre kan svare på d. ellers får du stikke innom et værksted å høre. Lykke til

Re: Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 15/07/2008, 20:52
RKV
Kalle skrev:
RKV skrev:
Kalle skrev:Har hat akurat det samme. Smørte me litt kobberfett så forsvant det. Men du må smøre et par ganger i åre.. Men det går fort å smøre. lett tilgjenelig. :wink:


Hei Kalle.
Overtok bilen min i vår,har denne forbaska knake lyden jeg også .Hvor sitter disse stopperene? Har også slitasje på yttersiden på framhjulene, vet du hva som gjør det? Håper du har et svar... :?
Mvh Ronny


Når du svinger maks og så går du bare fram og ser. Det er en bolt som går inpå eller nesten inpå ved fult ratt utslag sitter en foran og en bak sitter der hjule er festet til bilen :wink:
Nå er ikke jeg noen dekk ekspert, men det kan jo hende at hjul instilingen er feil, men antar noen andre kan svare på d. ellers får du stikke innom et værksted å høre. Lykke til


Takker så mye for svar :) Tenker nok at jeg finner dem jepp jepp jepp :)

Re: Drivknuter til D22

InnleggSkrevet: 23/07/2008, 14:12
patrol for life
slitasjen på hjulene dine er mest sansynlig forstillingen som trenger en kontroll/justering. sammen med kontrollen pleier vi å justere torsjonsfjørene også. disse pleier å trenge en justering. når det gjelder knakelyden ved full sving så anbefaler jeg å bytte de små plastforingene som sitter ytterst på svingstopperne, for så å smøre kobberfett på de igjen, da vil det holde lenger men man må jo fortsatt smøre.