[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Onboard air løsninger?

Onboard air løsninger?



Onboard air løsninger?

Innlegg patrolswb » 28/03/2012, 23:32

Leker litt med tanken på å lage meg et onboard air system på patrolen min, Men litt usikker på hvilken løsning/variant jeg skal bruke. Har i grunn to alternativer som jeg vurderer:

1: Elektrisk kompressor, f.eks ala en gammel nivåregulerings-kompressor koplet til tanke montert under bilen.

2: Aircondition kompressor med el- innslag. Har liggende en motor fra laurel (RD28) med feste. tenker da bruke dette og så kople den slik at luft inn går via tåkesmører, gjennom kompressor og videre via lufttørke til tanke montert under bilen.

For begge løsninger tenkes trykkstyring slik at kompressor starter/går ved forbruk fra tanken. men at systemet selvfølgelig aktiveres/deaktiveres av fører.

Noen som har montert noe av dette og har erfaringer/meninger om det??
patrolswb

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 56
Registrert: 28/02/2012, 01:00
Bosted: Gausvik, Sør-Troms

Re: Onboard air løsninger?

Innlegg pat42 » 29/03/2012, 13:26

Vurderte lenge å montere med AC kompressor på min Y60 som jeg hadde for noen år siden.
Kjøpte en brukt York F210 dobbel stempelkompressor, for å bruke til dette da de ikke trenger smøring utenom den som ligger innvendig i kompressoren.
Tenkte å bruke trykkontakten fra en liten verkstedkompressor koblet via en bryter inni bilen. tenkte en 10 eller 15L tank under bilen. Helt klart det systemet med størst kapasitet, og enklest å bruke når det først er montert..... Litt jobbing med montering da...

Har kompressoren ennå¨så jeg vurderer å montere på Y61 som jeg har nå.
Smart med Laurelkompressor da den passer rett på motoren, synd det ikke er en stempelkompressor bare, men det løser du jo som du skriver.
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Onboard air løsninger?

Innlegg patrolswb » 29/03/2012, 21:38

Godt å høre flere har vurdert samme løsning. York hadde nok vært å foretrekke, men siden jeg har både fester og kompressor tror jeg at jeg prøver på det og heller legger inn smøring og avfukting som forklart tidligere. Tenker også bruke trykkstyring fra verkstedkompressor og tenker ta tanken fra samme kompressoren å montere under bilen. Men er en 25l tank da. Tror det skal være plass nok når jeg bygger ny eksos og tar bort den originale ENORME potta under der :P
patrolswb

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 56
Registrert: 28/02/2012, 01:00
Bosted: Gausvik, Sør-Troms

Re: Onboard air løsninger?

Innlegg pat42 » 30/03/2012, 09:15

Vet nesten ikke hvor jeg skal plassere den York kompressoren, den er diger!!!
Legg ut noen bilder da etterhvert, så lover jeg at jeg skal gjøre det samme når jeg starter på mitt prosjekt :D
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa


Returner til Teknisk

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron