[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - King cab frihjulsnav

King cab frihjulsnav



King cab frihjulsnav

Innlegg z3dyret » 06/05/2012, 13:34

Jeg har automatiske frihjulsnav på king caben min, og tror de begynner å ta kveld. Når jeg kjører i 2WD så høres det ut som navene prøver å koble inn, under fart. Hører lyden av tannhjul som klikker, og når jeg bremser opp, høres et smell, akkurat som de har koblet inn. Har hatt av begge navene, undersøkt de, rengjort og smurt de opp. Men det er akkurat det samme.
Noen som vet om det finnes repairkit for disse, eller om jeg får kjøpt nye automatiske frihjulsnav i utlandet? Her i landet ligger de på over 6000 kr :bang:
Jeg har ikke så lyst å bytte over til manuelle nav, men hvis jeg må så... Er disse bare å bytte ut med de gamle?
Nordlænningen!! :-)
z3dyret

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 8
Registrert: 24/11/2011, 22:00
Bosted: Sørreisa, Troms - Det er litt igjen tell ishavet, men ikkje langt!!!

Re: King cab frihjulsnav

Innlegg pat42 » 06/05/2012, 16:40

De automatiske er dyre, og tror ikke det er andre som leverer automatiske til King Cab, verken D21, D22 eller D40.
Smak og behag dette med automatiske eller manuelle nav, jeg ville ikke hatt automatiske nav, men men som sagt smak og behag.
Får et nytt sett manuelle Warn nav for ca 2500.-. BG Nor har de stort sett på lager. jeg ville gått for det.
Har muligens et sett demonterte nav fra en 00" D22 der det ene er i orden, kan få dem billig om du er interessert, men det er vel et tidsspørsmål før det andre ryker på bilen din.... Så kanskje er det bedre å skifte til nye manuelle på begge sider med en gang.....
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: King cab frihjulsnav

Innlegg colormax » 07/05/2012, 01:43

Tror du bør få bedre pris en dette fra BG-Nord nå. husk å spør minst 2 ganger om det er riktig pris du får. og Spør etter Amund eller Stig de er seriøse å handle med.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: King cab frihjulsnav

Innlegg alsmark » 21/11/2016, 21:34

Hei,

Hva var feilen her? Jeg har nøyaktig de samme opplevelsene på min d22 -99. Har åpnet frihjulsnavet, og de ser helt fint ut. Ingen spor av spon eller noe.

Vist jeg bytter til manuelle nav, er det bare å sette rett på? Eller må man bytte noe mer?

Hilsen fersk 4x4 kjøper:)
alsmark

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 1
Registrert: 21/11/2016, 21:31


Returner til Teknisk

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron