Side 1 av 1

Lock-N-Stitch og Full-Torque, reparasjon av sprekker.

InnleggSkrevet: 07/07/2008, 20:31
Steinar LNS
Hei Nissan4X4.no og alle motor entusiaster,
Med Lock-N-Stitch metallsøm teknologi og Full-Torque gjengeinnsats teknologi kan du reparere alt som er laget av støpejern og aluminium, motorblokker, sylinder topper etc.
Sprekker sys enkelt og raskt sammen og gjenger erstattes med en innsats med originale gjenger som gjør konstruksjonen sterkere enn originalt.
Lock-N-Stitch bruker de såkalte Castmaster© syboltene som er utstyrt med den spesielle Spiralkrok gjengen. Full-Torque er utstyrt med Spiralkrok gjengen på utsiden. Det spesielle med Spiralkrok gjengen er at den trekker materialet sammen. Materialet på hver side av sprekken eller rundt boltehullet trekkes sammen og gir en permanent reparasjon.
Lock-N-Stitch og Full-Torque er utviklet i Turlock California, USA og bringes nå til Europa av LNS Europe, som har base i Tønsberg.
Metodene er utprøvde og godkjent av GM, Ford Motor Company, Caterpillar, Cummins og brukes daglig på tusenvis av sylinder topper og blokker innen bilindustrien. Metodene brukes også på større maskiner innen marin og industri.
Her er noen linker til Lock-N-Stitch web side for informasjon:
http://locknstitch.com/RepairExamples.htm
http://locknstitch.com/Repair%20pdf%20f ... 20head.pdf
http://locknstitch.com/Repair%20pdf%20f ... amples.pdf
http://locknstitch.com/Repair%20pdf%20f ... 20hole.pdf
http://locknstitch.com/FT%20pdf%20files ... ctions.pdf
http://locknstitch.com/FT%20pdf%20files ... lletin.pdf

Jeg legger også ved noen dokumenter som gir mer informasjon, noen også på Norsk.
Lock-N-Stitch® og Full-Torque® løser alle problemer med støpejern og aluminium. Du kan utføre reparasjonene selv, eller ditt lokale verksted kan gjøre jobben for deg med verktøy og produkter fra oss. Men dette er helt nytt i Europa, og kun tilgjengelig igjennom LNS Europe.
Høres dette interessant ut? Kontakt Nissan4X4.no eller Steinar Danielsen direkte på sd@ee-as.no.
Kanskje blir Nissan4X4.no blir de første til å bruke metodene i Norge!!

Med vennlig hilsen,
Steinar LNS,
sd@ee-as.no

Re: Lock-N-Stitch og Full-Torque, reparasjon av sprekker.

InnleggSkrevet: 08/07/2008, 08:17
colormax
Ser spenende ut dette , kunne vært hygelig å samlet noen med interesse for dette til en gjenomgang av produktene, helt klart mange bruks muligheter her.
mulig vi kan ordne med en lettere instruksjon på en av våre hobby dager, om det er ønskelig.
orntlig hyggelig selger dette, med bred erfaring :dance: så ikke vær redde for å kontakt med han , for mere innformasjon og opplysninger.

Re: Lock-N-Stitch og Full-Torque, reparasjon av sprekker.

InnleggSkrevet: 06/01/2009, 21:03
Kenneth32
Gammel tråd dette også gitt, men jeg kaster meg utpå. Dette høres jo ut som et vidunderprodukt. Jeg har jo en havarert topp sjøl som jeg ikke har demontert enda, for det er for kaldt, og jeg har ikke hatt tid enda. Så der veit jeg jo ikke hva som møter meg. Jeg har fått tak i en topp av Colormax, som han skal prøve å få litt nærmere meg utpå nyåret her, så jeg er berga til å begynne med, men jeg vil jo demontere toppen min helt, og trykkteste den. Er den tett, så blir den plana og gjort klar til jeg evt. trenger den neste gang......

Er den derimot ikke tett, så lurer jeg fælt på om dette produktet kan redde toppen min, og om dette er et middel som skal brukes i vannet eller olja mens toppen sitter på motoren, eller om dette brukes på løs topp.

Her har jeg ganske mange spm., men håper det kan bli litt belyst en gang utpå her :D