Bytte topp på patrol. Hvilke pakninger MÅ jeg ha
Skal igang med å bytte topp på patrolen igjen (y60 med rd28t maskin) Byttet til en brukt topp etter sprekk for rundt 10 tusen km siden. Byttet da alt av pakninger i toppen. Så gikk det gærlig nå igjen da. Litt lekk radiator og at jeg har glemt bort og aktivere viftene et par ganger (bygd om til elektriske) var nok
Prøvde meg også på kun toppakningsbytta da den var tydelig gåen og jeg ikke klarte å se noe på toppen. Det hjalp fint lite, hehe.
Toppakning, ventiltetningene og dysepankinger må jeg selvfølgelig ha, men mener å huske det var flere pakninger per dyse. Trenger jeg alle? Simring og toppdekselpaning får gå ei runde til
Også har jeg lest/hørt litt forsjellig om boltene. Noen mener de skal byttes, nissan sier det ikke trengs (tror jo egentlig på dem da) Jeg bytta dem første gangen, så dette blir evt. tredje gangen de blir dratt til. Er det ok? finnes det noe mål boltene skal være innenfor?
Jeg bestilte ny topp fra ebay nå og blei overraska over prisen 3900,- + frakt/moms. Noen som har erfaringer med disse toppene?
http://www.ebay.com/itm/Nissan-RD28-brand-new-2-8-Patrol-Safari-SkyLine-bare-Cylinder-Head-/281086743901?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item417213555d
Ellers har jeg bestilt ny tykkere radiator fra ebay.
http://www.ebay.com/itm/3-ROW-aluminum-radiator-Patrol-GQ-2-8-4-2-DIESEL-TD42-3-0-PETROL-Y60-/280915025930?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4167d7200a&vxp=mtr
Ny termostat, bygd 3" eksos og bestilt en intercooler som forhåpentligvis kommer snart
http://www.ebay.com/itm/Renault-5-R5-GT-turbo-super-capacity-intercooler-/280702076410?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item415b25c5fa
Så skal jeg koble el viftene opp mot en temp bryter så det ikke er døden om jeg glemmer meg bort igjen
Noen flere tips til ting jeg kan gjøre for og helgardere meg? Bilen går til tider ganske tungt med 35" og hengervekt på 2,5 tonn.
Har virkelig vurdert og bygge om til 3,3td eller 4,2, men 4,2 fins det ikke akkurat mange av og 3,3 motoren sklir ikke rett neddi utenvidere.
Takker for alle svar
Toppakning, ventiltetningene og dysepankinger må jeg selvfølgelig ha, men mener å huske det var flere pakninger per dyse. Trenger jeg alle? Simring og toppdekselpaning får gå ei runde til
Jeg bestilte ny topp fra ebay nå og blei overraska over prisen 3900,- + frakt/moms. Noen som har erfaringer med disse toppene?
http://www.ebay.com/itm/Nissan-RD28-brand-new-2-8-Patrol-Safari-SkyLine-bare-Cylinder-Head-/281086743901?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item417213555d
Ellers har jeg bestilt ny tykkere radiator fra ebay.
http://www.ebay.com/itm/3-ROW-aluminum-radiator-Patrol-GQ-2-8-4-2-DIESEL-TD42-3-0-PETROL-Y60-/280915025930?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4167d7200a&vxp=mtr
Ny termostat, bygd 3" eksos og bestilt en intercooler som forhåpentligvis kommer snart
http://www.ebay.com/itm/Renault-5-R5-GT-turbo-super-capacity-intercooler-/280702076410?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item415b25c5fa
Så skal jeg koble el viftene opp mot en temp bryter så det ikke er døden om jeg glemmer meg bort igjen
Noen flere tips til ting jeg kan gjøre for og helgardere meg? Bilen går til tider ganske tungt med 35" og hengervekt på 2,5 tonn.
Har virkelig vurdert og bygge om til 3,3td eller 4,2, men 4,2 fins det ikke akkurat mange av og 3,3 motoren sklir ikke rett neddi utenvidere.
Takker for alle svar