[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Nissan X-Trail vil ikke starte

Nissan X-Trail vil ikke starte



Nissan X-Trail vil ikke starte

Innlegg bilo3 » 04/05/2016, 08:59

Hei !
På jobben har vi nettopp kjøpt oss et prosjekt : En X-Trail 2.2 diesel fra 2005 som ikke vil starte.
Vi har fraktet bilen til merkeverksted i Bodø, men de finner ikke ut noen ting.
Før jeg sendte bilen avgårde, så prøvde jeg å lese ut feilkoder med vårt Texa-diagnoseutstyr, men fikk bare error-melding. Texaen fikk ikke kontakt med bilen.
I tillegg fungerer ikke bilstereoen og blinklys / nødblink. Når man slår på nødblink, så "tikker" det i relèet, men det blinker ikke i lyktene.
Jeg mistenker styresentral eller noe sånt, så det var derfor vi fikk bilen til Bodø.
I Bodø finner de ut akkurat det samme som meg, altså ingen ting. De får heller ikke kontakt med bilen med sitt diagnoseutstyr. Bare gjetting derfra, men de holder en knapp på styresentral de og.
Det som er litt rart er at jeg fikk inn bilen på verkstedet mitt for et par år siden, og da gikk motoren veldig "hardt" og trakk veldig dårlig. Jeg hadde ikke diagnoseutstyr enda da, så jeg fikk ikke gjort noe.
Motoren oppførte seg som om den skulle ha hoppet en tann på registerreima, men denne har jo kjede, så det var nok noe annet som var årsaken.
etter dette ble bilen parkert, og sto stille til vi kjøpte den for en uke siden. Den var da fri for strøm, og hadde vært det lenge. Satte inn et nyladda batteri, og prøvde å starte, men null liv. Starteren drar rundt, og det er kompresjon og alt sånt, så motoren er nok ok.

Noen som har vært borti noe lignende ?
bilo3

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 2
Registrert: 04/05/2016, 08:47

Returner til Teknisk

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest