[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - hiluxakslinger på 160

hiluxakslinger på 160



hiluxakslinger på 160

Innlegg luriz » 20/07/2009, 03:03

Hei, driver og spoa heiser en 160 med en kompis. Da vi begynte å skulle snu festene på akslingene så kom vi på at jeg også hadde en hilux stående. Mot alle odds så er faktisk disse akslingene Bolt on på 160 ved spoa.Nye draband må lages. V i brukte 3 lange til fremaksel til 160 + 1 stk til bakaksel 160 får å feste fremakselingen og brukte drabanda fra hilux fremaksel til å feste bakaksel, dette var u-bolt flipkit eller hva dem heter. :roll: Til og med Yokene ( de du skrur mellomakselen fast i klokka) passen over fra parolen til hiluxakselen hvis man bare bøyer litt på støvkoppen. Mellomaksel bak må fårlenges ca 25mm hvis jeg ikke husker feil og mellomaksel foran ca 30mm. På mk1 hilux er giringa stort sett 4.88 og mk2 4.56 og etter det jeg kunne se på 160 så er vel den 4,375? Blir jo litt lavere giret også da så det er jo bare fint. Da er det bare å se om faenskapet holder da, noe jeg er litt i tvil om. Skal si ifra så fort dritten smeller. :D
Hvis man i tillegg kjøper histeerkit til hilux så passer styringa ganske bra oxo og da er det bare å fjerne hjelpesnekka eller hva det er den saken som sitter der er og lage nytt styrestag så er det i orden. :dance:
Men som sagt så skal det bli morro å se hvor lenge akselene holder da denne er meget skrudd opp og jeg hadde sveisa sperre på bakaksel. :badboy:
luriz

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 57
Registrert: 12/02/2009, 19:37

Returner til Smarte Løsninger

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron