'88 Paj til salgs. 15.ooo,- Bud. Alt av int.

'88 Paj til salgs. 15.ooo,- Bud. Alt av int.

Innlegg Kenneth32 » 12/05/2009, 09:01

Det er som nevnt en '88 mod. Pajero. Den mangler EU og ble derfor avskilta i desember 2008. Motoren er en '97 mod. L300, 2.5 TD med ca. 200k på tellern. Bilen har gått nærmere 460k. Motoren ble skifta i oktober 2005 hvis jeg ikke tar feil. Da ble alt i registeret skifta, og det har gått maks. 30-40k og har derfor mye igjen på den måten, men det er jo også snart 4 år siden, og skal vel byttes på 90k/5eller 6 år. Den har manuell gløding, og det har funka helt fint i alle år. Det kaldeste jeg har testa er vel ca. 28 blå, og det funka gull. Den har godkjent kufanger som er skrevet inn i vognkortet, som er ganske grei. Rust er det selvfølgelig, men den kan reddes. Kjøper du ny, så skal jeg vise kjøper noe enkelt.

Den har rustangrep i ramma på de kjente stedene, og i alle skjermbuer, en del i kanaler osv. Alt funker.....dvs. jeg har bare kjørt den noen få ganger i vinter ifm. snømåking. Det kan følge med ganske mange hjul....det sitter dekk på felga, men dekka kan vel kastes vil jeg tru, men det er som sagt rundt 8-12 originale hjul, tenker jeg + de cromespokefelga jeg nevner nedi her. 4 stk er Cooper discoverer 235/75-15 på original felg. De vinterdekka er kjøpt i vintern 2003-2004, og begynner vel å se slutten, men mulig dem går 1 sesong til, eller som sommerdekk, for det er mye mønster igjen, men det begynner å røyne på med pigga nå. Sommerdekk....hva er det...

Men jeg har 4 stk. 31x11.5-15 på cromespoke felger med rust på. De dekka fikk ikke bilgummiverkstedet her oppe til å balansere, så det rister i bilen. Jeg gadd ikke å bruke mer penger på dette, så jeg fikk tak i meg andre 31 dekk med felger. Det er mye mønster igjen i dem.....antar ca. 10-12 mm, for dere som klarer å få balansert dem. Ellers er det jo knall reservedekk da.

Bilen min er heva på sjaklene.....hjemmelagde, og på torsjon. Har funka fint i mange år, men jeg oppfordrer ingen til å kjøre med noe jeg har lagd, og håper dermed at dere kjøper eller lager sjøl, så jeg slipper å ha dårlig samvittighet hvis det skjer noe. De originale sjaklene følger så klart med.....foringer må byttes. Kan få med minst 1 dieselpumpe i tillegg....kanskje 2, bakre mellomaksel og div. småtteri. Den som ender opp med bilen, kan plukke ut det han/hun vil ha. Alle rutene i bilen er sota. Alt fra bakrutene og helt bak er nesten svart. De 2 siderutene foran er også sota med film, men jeg valgte en som slipper inn mye lys, så det blir kanskje litt mørkere enn toning. Det har passert EU og politi/BT etter veien, så det funker.

Vær klar over at det er mye jobb for å få den på veien igjen i form av sveising, og sikkert bremser, siden den har stått så lenge. Motoren har jeg starta innimellom gjennom hele vintern, og da har den gått i flere timer. Motoren er aldri varmkjørt i mitt eie, og visstnok ikke i forrige eier heller, som har hatt den siden den var ny i '97. Dette var en eldre kar, og serviceheftet var 110% oppfulgt. Batteriene står på lading noen timer hver eneste dag. Dette styres med tidsur, og ladern gir bare 7 amp. Batteriene er 2 stk. 4-5 år gamle 95 ah Biltema batterier.

Bilen har vært en bruksbil for meg, så den er ikke pent behandla inni, og jeg har hatt 2 hunder som har fått oppholde seg akkurat der dem har villet være i alle år jeg har hatt bilen. Hunda har ikke spist på noe som helst inni bilen, så er det sagt. Jeg har selvfølgelig vært utafor veien med bilen, det er jo en 4x4, men jeg har aldri slått nedi noe, eller mishandla den. Jeg kjøpte den i februar 2001, og det har vært en knallbil, men pga. rust og min helse, så valgte jeg å kjøpe meg ny bil ifjor høst, siden den skulle inn på EU i oktober, men alle veit jo åssen det endte....... :bang: :bang:

Jeg skal i utgangspunktet ha 15 lapper. Dette pga. at motoren er verdt minst 10 lapper. Girkassa minst 2 lapper, Clutchen ble bytta i 2003 eller 2004 og er bare kjørt av meg etter dette.....har gått ca. 70-80k, tenker jeg. Den kosta 2200,- og vi bytta svinghjulslager, trøstelager, og komplett clutch. Så den tar like langt inn som da den var ny, og virker fortsatt helt topp. dieselpumper koster ganske mange lapper pr. stk. Jeg har 2 bakaksler, trur jeg.....helt sikkert 1 ihvertfall. De cromespokefelga og dekka må da være verdt 1000 spenn, synes jeg, ramma ved hogging er verdt minst 1500,- og baksetet som kan legges ned og vinkles osv. er ganske populære og selges ofte for 5-10 lapper, avhengig av hvor strøkne dem er. Derfor mener jeg at jeg skal ha 15 lapper, men ved rask avgjørelse, så kan vi diskutere dette. Men skambud kan dere glemme. Uten baksete, så er det minste den går for 10 lapper. Med baksete så er det minste den går for 11500,-

Sitter en ATV vinsj på den. Den slutta plutselig å fungere. Siden jeg har ca. 11 tommeltotter når det gjelder å finne ut av elektriske feil, så kan noen andre gjøre det. Eneste den har løfta i sitt 2 årige liv, er snøskjæret. Det veier under 100 kg., og vinsjen skal klare 907 kg. Sikkert bare en bagatell, men jeg har ikke ofra det en tanke. Følger med lederuller så klart. Jeg måtte klippe av kroken, for å få på snøskjæret nå i vinter, så kroken er ikke der. Vaieren er like lang som originalt....trur det var 11 eller 15 meter :think: :oops:

Bilen står i Nes på Romerike.....6 mil nord for Oslo.....5 mil sør for Kongsvinger. Send meg PM hvis dere er interesserte, og hvis dere har spm. om bilen.

Bilder kommer så fort jeg får samboern min til å hjelpe meg å legge dem inn. Jeg har ca. 11 tommeltotter da det gjelder PC også jeg serru :bang:

OT: Bilen selges fordi min Patrol ble stjålet for en tid tilbake, og igår kom forsikringsoppgjøret. Dem dekka barnesete og stereo + verkstedrep. Stereo og barnesete er verdt 5389,- og egenandelen var på 4000,-.....altså sitter jeg igjen med 1389,- i reine penger, og det er jo ikke nok til et halvt nytt barnesete engang, siden det koster rundt 3 lapper, det er heller ikke nok til stereoanlegg, og ihvertfall ikke til verktøy til nesten 4400,- Verktøy og løse ting får jeg ikke dekka, for det satt ikke fast i bilen. Dette gjelder oss alle med mindre vi har full kasko eller forsikrer løsøre inni bilen i tillegg. Dette har jeg aldri hørt noe om, så det jeg sa om smutthull i div. forsikringssaker, utnytter selskapene til det ytterste. Alt for å spare penger :twisted:
Kenneth32

Offroader

Re: '88 Paj til salgs. 15.ooo,- Bud. Alt av int.

Innlegg colormax » 13/05/2009, 12:25

ikke veldig overaskende,
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Returner til 4X4 biler Til Salgs

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest