Sjelden sak: V8-ombygd Audi 100 Avant Quattro kr 35000/bud
Skrevet: 09/10/2013, 20:48
Tenke på å selge min Audi 100 Avant. (les videre, spesiell bil!)
Originalt finnes det kun én sånn her bil som e rulla ut fra fabrikk, og den står på museum i tyskland. Imidlertid finnes det flere sedankarosseri som e bygd om til V8-look, men ikke mange Avant-karosseri har fått denna ombygginga.
Har pussa den opp og bygd den om i ca 2 år. Den som i korte drag e gjort med den e at karosseri e bygd om til Audi V8. Frontseksjon og hekk e også fra Audi V8. Understell e også bygd om til V8, nåkka som gir ca 5cm bredere sporvidde, V8-innpress som utgjør ca 10mm = 60mm på hver side.
Komplett uklippet ledningsnett e henta fra Audi V8 og montert. Detta e lagt opp sånn at originalstikk og kontakta ligg nøyaktig der det ligg originalt på Audi V8, inkl festepunkta. Detta gjør at hvis Motoren (som følge med) skal montéres e d 5 nummerérte kontakta som bare må plugges inn i hverandre, så skal den starte. Komplett (pent) skinninteriør fra Audi V8 e montert.
Motoren e en 3,6L PT 250hk V8, ca 200k på tellern om æ ikke huske feil. Kassen e en 5trinns automat, men her e d beste å bruke 01E-manuellkassen.
Har masse (!) dela som kan følge med, deriblant 28mm stabstag foran og bak.
Under oppussinga blei også rusten fjerna, og hele dørken malt på nytt. Nye asfaltmatte e montért der de gamle va dårlig.
Har masse å si om denna biln, så ved interesse kan æ greie ganskje detaljert ut om ka som e gjort og ka som kan følge med.
Skiltan blei levert inn i januar så di e nok kassért. tar i underkant av ei uke å få nye. Årsavgift for 2013 e betalt.
Detta e en spesiell bil man ikke ser ofte, så kom med bud eller bytteforslag så blir vi alltids enig.
Har masse bilda både av bilen nu og av ombyggingsprosessen.
(edit; v8-motor er ikke satt inn, samt forstilling. Komplett motor og forstilling medfølger. Bilen er fullstendig kjørbar, og motoren som nå står i er en 136hk 2,2 k-jetronik med bosch 044-pumpe. 5trinns manuell 016kasse. Pneumatisk sperre i girkassen (midtsperre), og Torsendifferensial bak, noe som også er sjeldent.)
Prisantydning: 35'000, Åpen for bud eller bytte i Passat/Golf/A4/A6 1,9tdi 4x4 eller Snøscooter
Originalt finnes det kun én sånn her bil som e rulla ut fra fabrikk, og den står på museum i tyskland. Imidlertid finnes det flere sedankarosseri som e bygd om til V8-look, men ikke mange Avant-karosseri har fått denna ombygginga.
Har pussa den opp og bygd den om i ca 2 år. Den som i korte drag e gjort med den e at karosseri e bygd om til Audi V8. Frontseksjon og hekk e også fra Audi V8. Understell e også bygd om til V8, nåkka som gir ca 5cm bredere sporvidde, V8-innpress som utgjør ca 10mm = 60mm på hver side.
Komplett uklippet ledningsnett e henta fra Audi V8 og montert. Detta e lagt opp sånn at originalstikk og kontakta ligg nøyaktig der det ligg originalt på Audi V8, inkl festepunkta. Detta gjør at hvis Motoren (som følge med) skal montéres e d 5 nummerérte kontakta som bare må plugges inn i hverandre, så skal den starte. Komplett (pent) skinninteriør fra Audi V8 e montert.
Motoren e en 3,6L PT 250hk V8, ca 200k på tellern om æ ikke huske feil. Kassen e en 5trinns automat, men her e d beste å bruke 01E-manuellkassen.
Har masse (!) dela som kan følge med, deriblant 28mm stabstag foran og bak.
Under oppussinga blei også rusten fjerna, og hele dørken malt på nytt. Nye asfaltmatte e montért der de gamle va dårlig.
Har masse å si om denna biln, så ved interesse kan æ greie ganskje detaljert ut om ka som e gjort og ka som kan følge med.
Skiltan blei levert inn i januar så di e nok kassért. tar i underkant av ei uke å få nye. Årsavgift for 2013 e betalt.
Detta e en spesiell bil man ikke ser ofte, så kom med bud eller bytteforslag så blir vi alltids enig.
Har masse bilda både av bilen nu og av ombyggingsprosessen.
(edit; v8-motor er ikke satt inn, samt forstilling. Komplett motor og forstilling medfølger. Bilen er fullstendig kjørbar, og motoren som nå står i er en 136hk 2,2 k-jetronik med bosch 044-pumpe. 5trinns manuell 016kasse. Pneumatisk sperre i girkassen (midtsperre), og Torsendifferensial bak, noe som også er sjeldent.)
Prisantydning: 35'000, Åpen for bud eller bytte i Passat/Golf/A4/A6 1,9tdi 4x4 eller Snøscooter