Side 1 av 1

DELER til 160

InnleggSkrevet: 04/06/2009, 12:54
Patrol-laffen
:arrow: Deler til 160 lang selges :

turbo-1000kr,
radiator-500kr
starter-1000kr
dynamo-1000kr
kompl.servo-1500
fram stoler-400kr stk
driv,akslinger-1000kr
diesel pompe 1500kr
to stk org.felger og panser +++

Ring 95856171 eller send pm før info og bud på delene.

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 15/06/2009, 21:20
mikke
du har ikke vifta i varmeapparatet vel?

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 15/06/2009, 21:29
kj-gerilja`n
hmmm.... kan den turbon passe en 2,5 disel i king cab..???? :think:

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 15/06/2009, 21:39
øystein
:hand: NEI FOR STOR :!:

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 16/06/2009, 00:15
colormax
kj-gerilja`n skrev:hmmm.... kan den turbon passe en 2,5 disel i king cab..???? :think:

Vi prøver den fra 2,8 l mye tyder på at det kan bli veldig bra, og de har vi en del av :dance:

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 16/06/2009, 16:37
øystein
:eh:

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 16/06/2009, 16:46
colormax
øystein skrev::eh:

Hva har du å si nå da Øystein. :idea: :?:

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 16/06/2009, 17:39
Patrol-laffen
:arrow: har vifte og turbo jeg :D +++ mye anna duppe ditter faktisk :mrgreen:

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 16/06/2009, 23:23
øystein
colormax skrev:
øystein skrev::eh:

Hva har du å si nå da Øystein. :idea: :?:

Har å si at Den turbon sitter på en 2,8 -6 :!: Å Da begyner den å lade ved ca 2000 omdr :!: Så ved 300 ccm som det er i 2,5 så vil den lade fra ca 2400-2600 omdr Å Det er vel litt for høyt :?: For den bruken som sånne biler har :!: Setter på en mindre en på min 2,8 Så den skal begyne å lade fra 1100-1300 omdr :D Så kansje den drar med seg 37" hjula :!:

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 16/06/2009, 23:37
colormax
Ja da, men vi har lyst til å prøve den likevel vi, for det er flere som sier det fungerer veldig greit, den går jo altid med full gass denne motoren og drar heller ikke så veldig ved lavt turtal som den er :idea:Tror det vil bli veldig bra jeg , med en passende ic :wink:

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 18/06/2009, 06:02
luriz
øystein skrev:
colormax skrev:
øystein skrev::eh:

Hva har du å si nå da Øystein. :idea: :?:

Har å si at Den turbon sitter på en 2,8 -6 :!: Å Da begyner den å lade ved ca 2000 omdr :!: Så ved 300 ccm som det er i 2,5 så vil den lade fra ca 2400-2600 omdr Å Det er vel litt for høyt :?: For den bruken som sånne biler har :!: Setter på en mindre en på min 2,8 Så den skal begyne å lade fra 1100-1300 omdr :D Så kansje den drar med seg 37" hjula :!:


Enig med deg øystein. Den turboen de har satt på 2.8 er jo helt tragisk, begynner å lade ALT får seint. Jeg skal vel få byttet med en gang i tiden jeg også og da blir det vel en liten kulelagersotjager. Dem traff litt bedre når dem dreiv med 3.3 literen, den begynner 500 rpm før ca etter det jeg har skjekka ut. Synd dem ikke holdt på den motoren i y60 og spør du meg å dreit i hele den totalt fiasko 2.8 literen. :x

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 18/06/2009, 08:28
colormax
Er det ikke merkelig at Islendingene er veldig glad i den 2,8l , og får den til å holde veldig godt.
Det er en ting som er gjenganger på disse bilene med defekt motor.det er også nesten altid defekt radiator.Islendingene mener radiatoren bør byttes rundt 80-100 000 km.
Så er det viktig med en god IC,
Samt at motorene blir brukt riktig , samt riktig ettersyn.
Hadde man byttet topp pakning med en gang man merker at det begynner bli galt, ville mange spart mye penger.når bilen er gått nærmere 200 ooo km så bytt topp pakning vannpumpe og radiator.
Radiator 2400 kr
vannpumpe 750 kr
komplett slipeset med bolter 1600-2000 kr
regg reim og løpe hjul ca 1300 kr
da tror jeg dere er på den riktige siden, og motoren vil holde lenge. En god IC gjør også veldig utslag og er bra for motoren , monter gjerne også Exsos tempraturmåler og turbo timer.
Har kjørt noen 2,8l som går bra, å de går utrolig mye bedre en de fleste andre.
Det er noe galt om den ikke drar med 37" den til Offroadking går som en kule med 38" og min går faktisk (gikk også veldig bra med 38). ca 5 km mindre topfart i lange bakker en D40 :idea:
Den som ble montert på variabel turbo fra Volvo -Penta gikk også veldig mye bedre, en normalt.
Tror du bør bytte turbo Øystein, se om det muligens er noe galt der :think:
en god turbo på 2,8L begynner lader på 1750 omdreininger ca, jeg tok ikke dette helt fra luften , det går tilsvarende biler med disse turboene på.

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 18/06/2009, 08:50
Patrol-laffen
:arrow: ja hva ere ikke du kan\vet Roger :) sikkert magne år med "mekking" vil je tru :think: FLINK MANN DU :clap: Det med ic har je fått erfart sjøl nå pga at je har satt på turbo regulator og veldig fristende å skru på "krana" litt og da blir jo motoren fortere varm uten ic . Dette er på en 3,3 td. Har fått ned trykket til ic`n er på plass :idea:

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 18/06/2009, 15:15
luriz
colormax skrev:en god turbo på 2,8L begynner lader på 1750 omdreininger ca, jeg tok ikke dette helt fra luften , det går tilsvarende biler med disse turboene på.


Begynner å lade ja, men den har jo ikke over 1 bar før du passerer ca2500 el noe, og det synes jeg er dårlig. 3.3 lader jo det ved ca 1900- 2100 og det er da stooooor forskjell når man er rundt om borti busjen. Samt at jeg mener 3.3 literen har du et MYE bedre bånndrag i. denna svette 2.8 literen kveler seg jo ved anntydning til skrått mens 3.3 krabber opp på tomgang i steden. Synd nissan ikke kunne lært litt av toyota, får har en 3.0 td i min hilux nå, den gamle 4-runner motoren, og den har di funnet bra moment i. Samt at trykket kommer tidlig. :P

Re: DELER til 160

InnleggSkrevet: 26/03/2010, 00:40
mr patrol
hei har du brune forseter som er bra??? :o