Side 1 av 1

Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 09/11/2009, 18:53
Henrix
Er ute etter en bra turbo til patrol 3.3

Ta kontakt på PM eller svar her.

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 15/12/2009, 10:11
Henrix
Er det virkelig ingen som har en Turbo liggende???

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 16/12/2009, 18:29
mikke
skal se om jeg ikke har en liggende til deg vettu. :) får ikke sjekket før fredag.men det går vel? hvis ikke har du frank f da. han har jo noe liggende.

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 22/12/2009, 02:43
mikke
har sjekket henrix. har ikke noe ekstra turbo til 3.3 liggende. dvs jeg har en. men den er det så stor slark både opp/ned og ut/ inn i. at den ville jeg ikke tenkt på å bruke engang. billigere å få tak i en annen brukt en. men som nevnt så ta en tlf til frank fossen. han har mye liggende.

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 22/12/2009, 20:36
colormax
han Galant 260 her har også masse greier til 3,3L

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 22/12/2009, 21:55
colormax
Ring, Jan Roger på nr 97689308. Han har ca 5 delebiler og har også turboer til denne bilen +masse annet av deler.

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 24/12/2009, 20:27
galant 260
bare 5 dele biler er jo ikke mye he he har mer en det,og har turbo som er kjørt 250 ,greit med dele biler,men turbo er som regel sliten på dei fleste pga lang kjøre lengde og litte servic, :shock:

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 25/12/2009, 02:24
colormax
jeg synes 5 delebiler er mange :wink: desuten vet han sikkert bedre en de fleste , hvilken tilstand de er i :idea:
Det er bare fint vi får mer opplysninger om hvor det finnes deler til disse bilene :dance: enten det er den ene eller andre som har bitene.

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 26/12/2009, 23:01
galant 260
punkt 1 som mange gjør er å stoppe motor etter kjøring og før den har litt lunkt ,da har turbo en lei tildens å kokse og noen av pat har levd et hard liv,og du ser litte pat med turbo skift,men det er sterke turbo på dei men det går litt på historik på bilen,og mange tar grisebetalt for turbo,en telf rundt og man kan få tak i turbo ,med andre blad stigning ,,om man bygger offroad bil er det ikke nøye om turbo er litt slitt,om man finner sabb 900 er det en turbo som kan tilpasses pat og ford coswort er ganske like

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 27/12/2009, 21:32
pat42
Man kan jo gå inn på Gik turbo sine svenske sider der ligger det oversikt over hva slags turbo de fleste bilene har standard.
Jeg holder en knapp på bensindrevne biler som har turbo montert originalt, men som ikke er ansett som "grisekjørebiler" Gjerne Saab 900-9000 og deromkring. Disse har ofte samme turboaggregat som Patrol 2.8td (Garrett t28)
Biler som går på bensin kokser mindre, men turboene er mye de samme.
Skal man ta turboen fra en bensiner for å bruke i en diesel, må man ta fra en mindre motor volummessig enn den man skal sette turboen inn i. 1,8-2,0 liters bensin passer ca. på diesel på 2.8-3,5 liters diesel.
Flere grunner til dette men den største er nok at dieselen skal begynne å lade trykk gjerne på 1500rpm, mens bensineren starter ikke å lade skikkelig før på ca. 2500rpm.
En annen ting man ikke skal glemme, og dette er viktig: Ikke få tak i en bruktturbo fra en bil som har stått lenge, med mindre den er konservert/ innsatt med olje. Oljefilmen forsvinner og kokspartikler setter seg på aksel og lagerbaner. Man kan risikere et tidlig havari.

Re: Turbo til 3.3

InnleggSkrevet: 19/01/2010, 13:21
mr patrol
har fortsatt mange turboer jeg har faktisk 4 stk kom å se kan du få kjøpt den beste :D :D da bestemmer du selv