hevesett y 60

hevesett y 60

Innlegg seahunter » 26/03/2008, 10:15

Ønsker å kjøpe ett komplett hevesett til y60, som gir ett hev i størrelseorden 2/3 ".
Settet må inneholde alle nødvendige godkjenninger, slik at det ikke blir noe problem å få hevingen godkjent.
Pr idag så har jeg tilbud på dempere og fjærer ome i størrelseorden 6-7000 kroner.
Mener du at dine varer er bedre, eller kan tilbys rimeligere hører jeg fra deg.
Ved kjøp betaler jeg varene ved mottak.
seahunter

Nissan4x4 fan

Re: hevesett y 60

Innlegg colormax » 26/03/2008, 10:55

Er det styredempere og kasterforinger med i prisen er det ingen ting å si på det, bare sjekk at du får riktige fjærer, standar 2" blir litt lav, lurt å flytte for akselen noen cm frem samtidig.
vedrørende betalings avtale må du ta det med levrandørene.
du får dette fra disse,
Team-Bertelsen gir som regelt best pris :D
Offroad Teknikk
4x4 butikken
4x4 suplay
Xstrem 4x4
Lykke til :wink:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg seahunter » 26/03/2008, 11:23

Da er jeg litt tilbake der jeg startet..

Det er ikke med styredempere og casterforinger, hvilken funksjon har disse eventuelt ?
Hvor "store" bør fjærene være ?

Hva mener du med å flytte akslene litt frem ?

takker for gode svar
seahunter

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 26/03/2008, 23:24

Styredemperen byttes for å få den mer stabil og fjærne vibrasjoner på rattet , den orgenale blir litt svak når du får på større dekk, så like greit å ta samtidig.
Caster foringer byttes for at forakselen skal ha lik vinkel som før du fjær løfter bilen, ellers blir den ubehaglig å kjøre samt feil vinkling på frem akselen.

Flytte forakselen ?
Det er bare snak om ca 3 cm , dette gjøres med et adapter som flytter avstand på ramme innfestningen i bak kant, dette gjør at du får ca 3 cm mer klaring til skjermen, omtrent akurat det du trenger for å ungå skraping i bak kant. av skjermen.
Skal spørre om Pat42 kan legge ut bilde / skisse av dette, så dere ser hvordan dette ser ut.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg pat42 » 27/03/2008, 16:19

Har en framaksel ligende løs i verkstedet nå så jeg skal ta noen bilder for å vise.
En liten forklaring kan jeg komme med her og nå.
Det er i bakkant at det blir trangt på framakselen, derfor monteres noen enkle spacere i bakre kant på casterstagene (det er de grove stagene som går fra framakselen og ca. en meter bakover der de er skrudd gjennom et feste i ramma)
De flytter framakselen bakover ca. 15mm som er det maksimale uten at mutteren får for lite å sitte i. Locktite på muttera er en fordel etterpå.
15mm høres kanskje lite ut men det gjør den nødvendig forskjellen om det subber litt i bakkant foran :mrgreen:

Skal ta noen bilder med det samme jeg og legge ut i kveld.......
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg colormax » 27/03/2008, 17:40

bomma lit på lengden her ja :oops: , det er jo noen dager siden jeg hadde de i syne :D bilder er bra, det forenkler.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Returner til Ønskes Kjøpt

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester