Jeg trenger nye dekk til min 2003 D22.
Har søkt rundt på forumet her, men finner ikke helt svarene jeg søker.
Jeg trenger sommer og vinterdekk, har i dag 2 sett med helårsdekk og ingen av de er brukanes til noe som helst.
Har googlet litt på nettet, men det virker til at de fleste stedene har vanlige personbildekk i stor dimm som de tilbyr til 4x4.
Det jeg er på jakt etter er sommersdekk som fungerer bra på vanlig vei, men som er grove nok til at jeg kan prøve med litt på utsiden av veien også.
Vinterdekk bør være uten pigg og bør nok være grove nok til å ta seg frem i snø da jeg traffikerer en del dårlig brøytede/ubrøytede skauveier på vinterstid.
Bilen er orginal i høyde og bredde og jeg har ikke planlagt å endre noe på dekk dimmensjonene som er på bilen i dag.
Vinter: 205x16 - Orginal Stålfelg
Sommer 235X65X15 (mulig jeg husker feil på profil) - Orginal lettmetallsfelg
Om noen mener at jeg bør tenke på andre dimmensjoner så er det muligheter, men har ikke planlagt å bytte felger.
Det virker til at de fleste her inne har litt mere bakke klaring enn det jeg har, men jeg tror kanskje det er større mulighet for å finne de dekkene jeg leter etter hos deres dekkleverandør enn det jeg finner på dekkmann, vianor el. liknende.