Hei Colormax
Jeg går ut ifra at det du undrer deg på er følgende; Hvor langt går disse bilene med de nye og forhåpentligvis forbedrede lagrene som er satt inn? Det er vel egentlig for tidlig å si noe på enda, da de færreste har noe erfaring så langt på dette.
Men det er vel ganske klart at de lagrene som satt i disse bilene var av en svært dårlig kvalitet med tanke på slitestyrke og legering. Det er jo da å håpe og tro at Nissan har tatt seg bryet med å sjekke kvaliteten på disse. At det er mulig å lage disse lagrene bedre, er jo hevet over en hver tvil, og det beviser jo Nissan i andre modeller samt andre bilmerker som er kjente milslukere.
Tar man utgangspunkt i den engelske kokeboken som er presentert på side 5 el 4 her, så hevdes det der at rådeboltene egentlig er hovedproblemet. Og at havariet skyldes slitasjebrudd der, og da er vi vel inne i den kjente: Hva kom først, høna el egget diskusjonen.
Uten å mene for mye om det, så har jeg byttet både lager og bolter(ARP), og tenker at mye annet ryker før dette de neste 150000km med min bil.