nissankermitt skrev:Hei

hvordan utføre en enkel lett heving av navara d22?
Drivknutene tåler fra 3ti max 5 cm oppjustering i forhold til høyden den har når den er ny.
Parker bilen på en rett plate, mål høyden fra bakken og oppunderkanten på alle skjermbuene, og skriv det opp, det er viktig.
Sjekk samtidig om bilen ser skjev ut på enn av sidene jeg ville tatt den 1/2 cm høyere på førersiden en pasasjer siden.
er torsjon din mye sigen fremme , så bør du vere litt forsiktig med å heve for mye, den blir veldig ubehaglig stiv om du tar for mye.
Når det gjelder bak så bytter du ut sjaklene med smørbare sjakler som er ca 5 cm lengre en di som står på, det gir en mer behagelig utfjering. (og større belastning på fjæra)
Så kan du legge på en kloss mellom fjæra og akselen . den kan vere 20 mm men da må du slipe litt ned der hondbrekket går( ca 2-3mm ned og sa 15mm langt ellers tror jeg du vil skade viren etter et stykke tid, du må også bruke litt lenger draband. for å få dette til å passe orntlig.
Du må også forlenge fjerbolten så den går både mellom fjera og klossen, pleier bruke umbrako og bare slipe/dreier ned bolten så passer det fint.
DETTE ER IKKE NOE VI ANBEFALLER DEG Å GJØRE, MEN DET VISER JO HVA SOM KAN GJØRES; IKKE GODKJEN OG HELLER IKKE EN VELDIG GOD LØSNING; MEN EN MÅTE DETTE KAN GJØRES PÅ
Egentlig det KLAA har fortalt deg, bare litt mer forklart. OME SETT er jo helt klart å foretrekke på disse bilene.