colormax skrev:Har en diff til 2005 om du skulle trenge det, faktisk ikke noe som pleier ryke dette.
Jeg Knuste diffen på min 04 d22, meget overasket over at drivakslingene ikke røyk først. kjørte offroad stille og rolig opp en bratt skogsvei, så kom det en megasmell fra diffen. så under men alt så fint ut. snudde og var på vei hjem da den begynte og bremse no forferdelig, fikk hjulspinn og måtte stoppe. prøvde og starte igjen men diffen sto bom fast. så under og da rant det olje fra diffen.
fikk bilen hjem med en palle under fronten og traktor med pallegafler foran

skrudde ned og åpnet diffen og fant grøt. flere tenner på kronhjulet var borte, og lagret som er på bakkant av diffen, der mellomakslingen fra transfer box er.. var helt knust, fant ett par kuler inne i diffen.
dette sjedde da med orginal bil med 31/10.5-15 AT dekk. så mener diffen foran på d22 er svak jeg da

solgte bilen en stund etter bytte av diff og anskaffet patrol av typen Y60 ^^
Edit: det var ingen ulyder av noe slag før den smalt

Power is nothing without Quattro
1997 Ford Ranger Splash 3.0 Vulcan V6
1986 Nissan Laurel 2.0 GL (km stand 109000)

1989 Nissan Laurel 2.4E SLX (km stand 110000)

1991 Nissan Patrol 4.2 gasser Y60
2004 Nissan Navara D22 (Solgt)
1988 Isuzu Trooper 2.8 DLX (Solgt)