[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Tenning

Tenning

Tenning

Innlegg OnkelR » 28/08/2011, 12:36

Heisann Jeg er den stolte eier av 1986 modell King cab. Jeg tror moyoren er en 2 liter men det er visst meget mulig at det er en 2,4 l også.
Jeg har ihvertfall i desperasjon begynt å Justere tenningen i "blinde" da den fusket og ikke ville oppføre seg for meg sist vinter.
Nå er vinteren på vei tilbake og jeg trenger min gode bil.

Finnes det noen der ute som vat hvor jeg skal "sikte inn" tenningslampen og hvor mange grader svinghjulet skal stå på ved tenning på hvert enkelt plugg.
Det er nesten så jeg er redd for at registeret har hoppet over et hakk eller noe.
Er det noen som kan hjelpe??

PS: Jeg har også en litt sliten (les rusten) 96 modell som jeg gjerne kvitter meg med om du/dere har noen behov.(den har inget løsøre heft ved seg )
OnkelR

Nissan4x4 fan

Re: Tenning

Innlegg OnkelR » 28/08/2011, 13:59

96 modellen er forøvrig en 2,5 diesel.
OnkelR

Nissan4x4 fan

Re: Tenning

Innlegg Arild-AS » 15/09/2011, 00:06

Generelt svar; vet ikke hvordan dette er på din bil..men:

Tenningen på 1. syl skal normalt være på ca 10-15grader. Hvis du er bekymret for om registerert har tannet over bør du ta av øvre registerdeksel, stille veivaksel til øvre dødpunkt (oftest markert med 0 på tenningsmerkene) og se hvordan det stemmer med kamakselmerkene. Det er lite sannsynlig at remma har tanna over på fordelerakselen.
Arild-AS

Nissan4x4 fan

Returner til King cab & king cab navara D22

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester