Det er som Kalle sier H4 pærer i bilen ja.
Når det gjelder valg av merke på ekstralys, så er det vel nesten like mange meninger som det er folk du kan spørre
Jeg bruker Hella på min D40 og hadde også det på D22'en. Er veldig fornøyd med mine.
Har 2 x Hella Luminator Chrome i kufangern foran.
Har 4 x Hella Jumbo 220 på "veltebøylen" som peker fremover. Disse går på egen bryter og er til daglig dekket av hvite Hella cover.
Det har gått helt greit i de kontrollene jeg har vært i. Det er ikke snakk om å reise på BT å få slikt skrevet i vognkortet uansett.
De jeg har er av fjernlystypen, men det er ganske bortkasta. Vurderer å bytte til tåkelysutgave for å få mere spredning.
Skal du ha det helt etter boka, så må du bruke arbeidslyd av den typen som kan vries i "alle" retninger. Også skal de normalt sett ikke peke forover.
For å være ærlig så er de 4 på bøylen montert mest fordi jeg synes det ser kult ut. he he
På min D22 brukte jeg Hella Comet 550 istedenfor Jumbo 220. De var ikke så ruvende på den litt mindre bilen.
De fleste av disse lyktene fås både i sort og krom utgave. På fin farge hadde det sikkert vært stilig med krom også. Jeg bruker vanlig sorte
I tillegg har jeg 2 Hella arbeidslys (Rektangulære til snaue 250kr stykket) hengende under "veltebøylen" og pekende bakover som arbeidslys.
Og som Kalle sier så ere elendig med ryggelys på disse bilene, så jeg har også 2 av disse arbeidslyktene montert under støtfangern bak som virker som ryggelys. Koblet på reversen.
Bare pass på å monter de slik at de får litt beskyttelse fra hengerfestet. De kan stå litt utsatt til vil mange påstå, men jeg har nå bare knust 1 på snart 7 år. Det er til å leve med så lenge de bare koster 250kr.
Jeg tenkte også jeg skulle koble om litt en dag jeg har ånden over meg slik at de 2 ryggelysa kommer på dersom jeg skrur på arbeidslysa bakover. Da blir det helt knall. Må bare lodde inn en diode.
Også kan du jo gjøre som meg å bore hull opp i bunn av bøylen og strekke kableneninn bøylen og ut et hull på toppen mellom røra. Så får du det helt skjult.
(Det er så mye ledninger og releer og styr i min bil nå at jeg snart må til å lage meg egen bok med tegninger over hvor alt går. he he)