[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - On board air - Tankstørrelse

On board air - Tankstørrelse

On board air - Tankstørrelse

Innlegg Arild-AS » 21/11/2012, 12:04

Jeg går og fabler litt om å bygge inn lufttanker på bilen for fylling av dekk. Jeg har idag en slik makaløs Netthandelen-kompressor, og fra 10-30 Psi tar det ca en halv ettermiddag pr dekk, så det er ingen spesiellt effektiv løsning for 35"..
Det jeg tenker på er da å bygge meg en tank eller to som gir nok luft til å fylle alle 4 hjula, mer eller mindre uten å kjøre kompressoren.
Jeg tenker da at jeg fyller tanken(e) før jeg reiser hjemmefra, samtidig som jeg har den lille kompressoren i systemet for å kunne vedlikeholde trykket, evt etterfylle ved behov.

Jeg har regna meg frem til at jeg trenger ca 170 liters tank... Planen er å bruke 6" rør til tankene og da skal det være passe med 2 tanker på 800mm lengde.
Men her er kalkylene litt sprikende...

Noen som har erfaringer??
Arild-AS

Nissan4x4 fan

Re: On board air - Tankstørrelse

Innlegg Powel » 21/11/2012, 12:14

melder meg på denne da jeg lurer litt på det same selv. =)
Kristoffer
D22- 00 mod- 2" Ironman- 33/12.5-15 Bf Mud - Arb vinsjefanger - Safari snorkel. Veltebøyle - *Solgt*

4Runner- 93 mod- 2"OME- 35/12.5-15 Cooper Stt- Safari snorkel- Tmax vinsj. *Solgt*

Kort Patrol 85 mod- 0" hevesett - 37/14-15 Irok Superswamper- Warn vinsj
Powel

Grøftas Konge

Innlegg sunde » 21/11/2012, 12:53

Har du plass til to så store tanker?eg brukte på gamle bilen 2 syk Wiair 400C kompressorer og en tank på 10 Gallen.Det virket bra til 37" dekk
morroa har så vidt begynt (Hilux 38" Polar edition")
sunde

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg Arild-AS » 21/11/2012, 13:01

Plass finns det nok av ;) Hehe. Har ikke finmålt på det, men jeg har bl.a. relativt god plass der reservehjulet pleide å sitte...
2stk VIAIR 400C hørtes jo forlokkende ut, men da koster det brått deretter også... 6" rør har jeg på jobben, tankbunner koster ikke all verden...
Men kan jeg fylle tankene på forhånd så funker den lille kompressoren til det lille ekstra som trengs, evt til nødbruk...
Arild-AS

Nissan4x4 fan

Returner til King cab & king cab navara D22

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester