D22 Logg. Motor

Mine erfaringer er ikkje månge, men skriver dei ned etterkvart, om det vil være til hjelp for noken.
Det er ein Nissan Kingcan Navara 2,5 DI 133hk dubbel cab. Bilen er er registrert i norge 31.03.2005
Hatt D22`en sidan 8. mars 2013 og er 3 eigar og allerede frelst i Nissan 4x4.
Når det hjelder mortor trubbel, har eg høyrt mykje gale, men i jakta etter sannhet har eg fått ditta til svar som eg har skrivi tidlegare
Mail frå eit Frima som overhaler moterer til Nissan:
Min erfaring er at noen (de fleste) motorene til Nissan Navara av din type går i stykker om de: har gått mye på tomgang eller eier har vært sløve med oljeservice / oljekvalitet. Om du ikke har lyd av motor, ville jeg ikke vurdert et bytte. Om det er noe rådebank / lyd ville jeg vurdert et bytte.
Dvs om det er feil i din motor eller begynner og komme feil med råde / veiv.
Det som disse plages med er: oljepumpe, soting i spylekanaler, veiv/råder, slide på register og oljesil.
Så om din motor går i stykker ville jeg gått på en fabrikk overhalt motor da alle disse tingene er gjort og endra på. Ikke overhalt motor, da topp/kammer osv er slitte og ja..
En motor koster ca 33000,- og skifte til ny ca 12000?
Men utv komp som turbo, starter, dynamo, pumpe, injektorer osv følger ikke med! Dvs at dette går heller ikke i stykker og har en utrolig holdbarhet!
Men om din motor er bra, ville jeg nok ikke gjort noe!
Det er ein Nissan Kingcan Navara 2,5 DI 133hk dubbel cab. Bilen er er registrert i norge 31.03.2005
Hatt D22`en sidan 8. mars 2013 og er 3 eigar og allerede frelst i Nissan 4x4.
Når det hjelder mortor trubbel, har eg høyrt mykje gale, men i jakta etter sannhet har eg fått ditta til svar som eg har skrivi tidlegare
Mail frå eit Frima som overhaler moterer til Nissan:
Min erfaring er at noen (de fleste) motorene til Nissan Navara av din type går i stykker om de: har gått mye på tomgang eller eier har vært sløve med oljeservice / oljekvalitet. Om du ikke har lyd av motor, ville jeg ikke vurdert et bytte. Om det er noe rådebank / lyd ville jeg vurdert et bytte.
Dvs om det er feil i din motor eller begynner og komme feil med råde / veiv.
Det som disse plages med er: oljepumpe, soting i spylekanaler, veiv/råder, slide på register og oljesil.
Så om din motor går i stykker ville jeg gått på en fabrikk overhalt motor da alle disse tingene er gjort og endra på. Ikke overhalt motor, da topp/kammer osv er slitte og ja..
En motor koster ca 33000,- og skifte til ny ca 12000?
Men utv komp som turbo, starter, dynamo, pumpe, injektorer osv følger ikke med! Dvs at dette går heller ikke i stykker og har en utrolig holdbarhet!
Men om din motor er bra, ville jeg nok ikke gjort noe!