Side 1 av 1

Turbo manifold D21

InnleggSkrevet: 08/08/2008, 16:21
VallyXtrim
Noen som har eller vet av turbomanifold som passer til 86mod. king cab.
Finnes det noen som er laget til denne som er mulig å få tak i, eller er det bare å prøve å lage selv?
Er også innteresert i tegninger eller tips fra andre som har montert turbo.

Re: Turbo manifold D21

InnleggSkrevet: 09/08/2008, 22:13
lurven
Hei!Har selv en 86 mod med sd25 motor som det er turbo på. Var turbo der da jeg kjøpte den, men jeg har skiftet ut turbon å modifisert litt i ettertid. Pat42 hadde en ny turbo liggende å slenge som bare måtte dit :mrgreen: Kan se om jeg får tatt noen bilder etterhvert, så kan du få se hvordan ting er løst. Er litt trangt om plassen, men langt fra umulig!!

Re: Turbo manifold D21

InnleggSkrevet: 13/08/2008, 21:56
VallyXtrim
Jajaja!! Hørtes spennanes ut d dær! :D

Re: Turbo manifold D21

InnleggSkrevet: 21/08/2008, 21:48
lurven
Nå har jeg endelig fått tatt noen bilder :clap:
21.08.08 012.jpg
plassering
21.08.08 005.jpg
manifold med overgang til turbo
21.08.08 008.jpg
utgang eksos
21.08.08 007.jpg
ovenfra(trangt for eksos)
21.08.08 010.jpg
oljeretur sammenkoblet med vakumpumpa
21.08.08 011.jpg
oljetrykkuttak på trykkføler
21.08.08 009.jpg
varmeskjold
Som du ser er det trangt om saligheta, men ABSOLUTT gjennomførbart. Det viktigste man må komme på under hele prosessen, er att eksosen skal ut. For det er det som avgjør hele plasseringa. Og når jeg først nevner eksos, anbefales det å få på plass ett "dugelig" eksosanlegg med en gang. Kjørte en stund med det orginale anlegget, men det likte ikke toppakninga noe særlig :doh: Og heller ikke toppen har jeg funnet ut i ettertid :doh: Kjører nå med ett rakt 2,5" anlegg som går ut like foran det venstre bakhjulet. Blir ganske grov lyd, men ikke mer enn det må være :dance: Vet ikke helt hva jeg skal si og ikke si, så du får heller se litt på bildene og heller spørre vist det er noe du lurer på.

Re: Turbo manifold D21

InnleggSkrevet: 22/08/2008, 04:42
VallyXtrim
Nydelige bilder!! Dette blir definitivt å hjelpe meg! :D Tuusen hjertelig takk!! :D :D
Nå blir det nokk turbo på meg og. Og takk for tipset om større annlegg! :wink:
Men hva mener du med bilde 5, forsto ikke helt hva som var koblet hvor..
Og er din eksosmanifold kappet og sveiset, for min min peker på skrått nedover.

Re: Turbo manifold D21

InnleggSkrevet: 22/08/2008, 22:04
lurven
Bare hyggelig å kunne hjelpe :D Bilde 5 ble litt dårlig, ikke så enkelt å få kameraet dit jeg ville. Men du ser en grå slange som kommer ned(til høyre i bilde), og det er return fra turbon. Den er koblet inn på ett t-stykke som er satt inn på return fra vakumpumpa. Du ser på ned til venstre i bilde hvor den går inn i blokka. Manifolden min er modifisert noe ja, men jeg ser ikke bort ifra att med litt kapp og sveis kan du få til en overgang direkte fra orginalen. Det er bare og prøve seg frem. Og sist men ikke minst må man feile litt, det gjør alt så mye mer spennende :lol:

Re: Turbo manifold D21

InnleggSkrevet: 23/08/2008, 02:48
VallyXtrim
Takkogtakk ijenn, skjønner hvordan det fungerer nå! :D Må bare få tak i turbo nå så blir det testing. :D
Hvaslags turbo bruker du og hvor høyt trykk kjører du på?

Re: Turbo manifold D21

InnleggSkrevet: 25/08/2008, 19:59
lurven
Kjører med en Garrett T25 fra en Patrol 2,8. Har foreløpig 0,5 bar, men har planer om litt mer etter att en Saab 9000 intercooler er på plass. Har jo selvsagt også justert på litt mer drivstoff.