Hei
Ny her på forumet, har aldri hatt pick up før, heller ikke Nissan i det hele tatt, men nå ble det altså en navara 2003 modell på meg og,
jeg har lest opp og ned i mente om bilen og motoren og tror eg har fått med meg det vesentlige, selv om det er mange meninger her ute.
Det bunner i hvert fall i at jeg har kjøpt meg bil der tidligere eier har hørt forsiktig "tikking" fra bilen og slo den av umiddelbart.
Har ikke startet den opp igjen etter dette. Jeg får bilen levert på henger i morgen.
Jeg har snakket med Billcar Engineering Ltd. og fikk dette svaret:
Thanks for your email, But im sorry to say if your engine got to the stage were it started to knock & then you stopped it, your engine crankshaft will be damaged.
Fitting std set of ACL bearings & ARP bolts, Oil pump mod tube is not going to fix it.
The engine needs to removed from the vehicle & strip apart.
The crankshaft then needs checking for size, if it dose not measure up STD size then you are going to need new crankshaft.
We recommend Genuine Nissan crankshaft STD size. ( Do not use reground or aftermarket crankshaft)
Genuine new crankshaft £480.00
Conrod £65.00
Oil pump £125.00
Oil pump jet £10.75
ACL STD conrod bearings £31.28
ARP bolts £53.99
Mod tube/oring £10.25
Head gasket £36.00
All Parts in stock.
Hope this is of help.
Kind Regards,
David Woodward
Synes dette hørtes fornuftig ut, men hadde håpet å slippe å bytte veiv. Er det mange av dere som har byttet veiv i samme forbindelse eller har det gått greit så lenge motoren ble stoppet med engang? Vil bytte alt bortsett fra veiv men er den gåen så må jo den byttes og. Lurte egentlig bare på hva dere synes om dette og prisene :
OOOOg for å si hei