Jeg har i utgangspunktet en garasje på Pirate4x4 med mye detaljer/bilder igjennom prosjektet, så legger ved en link til den. Blir mye styr å spre prosjekt tråden i seg selv utover flere sider. Dog den startet på Offroad.no. Så litt av den er der, og da videreført med link fra starten av tråden på Pirate.

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=41472
Men litt mod info, bilder osv kan jeg legge ut

Bilen er jo da en SJ 413 kabriolet. Jeg kjøpte den original. Så langt har jeg fått godkjent 2" hevesett og Suzuki Samurai aksler på den.
Den ruller nå på det som er ment for å være vinter dekkene mine, 32x11.5" BF AT dekk.
Modifikasjoner totalt sett pr nå er:
Kappet ut å sveiset inn en del i skjermer for å få plass, 4 3/4" Bushwacker breddere til Jeep Wrangler, da egentlig 4 stk bakskjermer til wrangler som er moddet på, 2" trailmaster fjær hevesett, Samurai aksler, forsterkede driv aksler fremme, forsterket fordelings kasse feste, frihjuls nav, Arb luft sperrer/kompressor fremme/bak, jeg bruker de orginale 413 diffene i samurai akslene for å få litt lavere giring.
motoren har åpent luft filter, og eksosen er moddet om til 2" "effekt anlegg, etter at et lite tre kilte seg inn i mellom bak akselen og den bakre eksos potten. Å da klarte å knekke røret ut fra potta. Toppen av treet fikk jeg på kjøpet, måtte dra det ut fra under bilen

En litt festlig historie. Når jeg viste bilen på BT så var det med 225x75-15" dekk på 15x7" felg med negativt offset på -38-40mm et sted (28" dekk, maks lovelig rullediameter). Dekkene var plassert greit nok i bredderene, ca 1cm på innsiden. Men var noe små

Men ihvertfall, modifikasjoner som jeg har planer om å gjøre videre:
Planen er å få på 33x13.5" mudd dekk på 15x10" felg. Så må kappe mer i skjermene, spessielt fremme. Å finne på noe smart med front lyktene(lite plass). Har noen tanker om å ta en drastisk modifikasjon av skjermene/fronten både forran og bak, men må sjekke litt med BT før den modden. Vurderer 2" bodylift for å få litt bedre plass til dekk å drivverk og potensiell flex, motor bytte til 1.3 16v, servo, en god del karosseri modding støtfangere/skjermer/karosseri beskyttelse og litt overflate rust som må taes, ned-giring av fordelings kasse, flytte akslene litt fremover/bakover på fjærene, vinsj, andre seter. Blir ikke arbeidsløs med det første ihvertfall

Er tatt med mobil kamera, så det overeksponerte noe, men man kan se hvordan den ser ut ihvertfall.
På det andre bildet, så kan man se offset'en på for-akselen, står midt i skjermen i original posisjon. Bak akselen er i standard posisjon.
Til slutt vill jeg antageligvis måtte flytte side blinklyset foran og tank påfyllingen, for å få plass til skjermutbyggerne når akslene er flyttet forran og bak.
Her er et bilde fra monteringen av hevesettet. Dette er med 28" dekkene som jeg brukte på BT godkjenningen og 31x10.5" BF mud km2 rett etter at hevesettet ble montert