Side 1 av 2

Gammle bila

InnleggSkrevet: 29/05/2009, 12:33
lurvik
Da jeg hentet min Nissan Navara i starten av 2009, var den ganske orginal. Det var kun montert Cobra lyktebøyle og to ekstralykter.
1868538-bilde2-navfrontnr.jpg

Så vart det tonete ruter og 50w xenon montert i hovedlys og ekstralys
SDC11166.JPG

SDC11167.JPG

Og nå i mai er navaran i drammen på besøk til xtreme 4x4 en liten tur. Dær ska den bli litt større=) 35".
Gleder meg som en unge til jeg skal hente den=)=)

Veltebøyle er bestilt, ny ekstralys, ny rotorbjelke men vet ikke om jeg skal montere den, panserbeskytter og vindavisere=)

Så neste på listen er å bytte ut henger feste til avtagbart hengerfeste fram og bak. Vinsje. Droppe preseningen og sveise igjenn festene til preseningen. Kle inn platten med diamantplate og verktøyboks.

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 29/05/2009, 18:26
colormax
Var å tittet på bilen din i går. det kommer til å bli veldig bra dette, liker godt denne modellen :dance:

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 29/05/2009, 18:48
kj-gerilja`n
blir gøy å se detta ferdig... blir tøfft med den på 35..... 8) 8)

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 02/06/2009, 01:15
lurvik
Ja håper det blir bra=) snakkes om å ha sommerfugler i magen da=) heheh

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 02/06/2009, 09:57
colormax
Var litt ekstra morsomt dette , jeg var og snakket med Steinar om skjermer til denne bilen , regner med denne vil bli en veldig mye brukt ombygnings bil fremover.
Disse er nå oppgradert så jeg jeg tror dette vil bli veldig bra.
Karoseri heving,
Ome :dance:
37 MTR
Og til slutt stiv fremaksel med nedgiring :mrgreen: (må jo dra det litt ut)
Noe som er nesten utrolig med disse D22 :idea: jeg har vert å kjørt på krys og tværs med disse bilene, og faktisk aldri opplevd noen har kjørt i stykker.
Anders her på forumet kjører D22 på 37" og det virker, og dette funker bra, utvekslingen er selfølgelig ikke bra nok. men går. Tøft er det uten tvil.
Mye man kan gjøre her fremover :dance:

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 03/06/2009, 03:31
lurvik
Ja hadde vært gøy med 37", men da må jeg nåkk fra med noe alvorlig til verktøy får å kunne klare å grave så langt ned i lommeboka :D Skal det noengang bli 37" på navaran min så må jeg nåkk få tak i en litt større motor eller fore den med MASSE anabole steroider :lol: Er litt trøtt derre 103hk :( Har fått justert opp diesel trykket, men snakket med ES tuning gutta i trondheim og de sa at jeg mått justere på litt på turbon også. Da vart det mer guffe og fikk bort endel av svartskodda :D Er det noen som har noen formening om hvor mye jeg kan la turbo lade?

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 03/06/2009, 18:58
Kriftian

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 04/06/2009, 03:41
lurvik
supert=) da må nåkk diseldyret få sæ litt mer trykk når den kjæm heim fra drammen=)=)

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 04/06/2009, 20:45
Kriftian
Hvor holder du hus forresten? Ser et av bildene er tatt nedve brattøra et sted :think:

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 05/06/2009, 01:43
lurvik
Bor i Trondheim.... Greit me 35" picup da vettu. Får d e så jævli mang fartsdompa og hull at d e jo umulig å kjør nå sænka bil :?
Kjæm mæ næsten itj heim når æ e ut å luske me bila te dama :? (liten 2 golf som ligg nepå asfalten)

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 11/06/2009, 17:54
lurvik
Hei. noen som vet om det er mulig å få godkjennt OME på en navara som allerede er heva med 35" pakken hos xtreme4x4 :?:

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 11/06/2009, 22:59
colormax
Ikke let å få det godkjent med OME på hevet bil.
Men kjøp fjærer på biltema eller fra veng så er det sikkert ikke noe problem med godkjenning. forstå det den som vill.

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 12/06/2009, 14:56
patrol for life
Bør da ikke være noe problem med det så lenge man har med TUV papirer :think:

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 12/06/2009, 16:10
lurvik
Tenkte å få tak i et OME sett som hever ca like my som det org. For ønsker å prøve å få det godkjennt. Så kan jeg sett på andre sjakkler og justere tosjon senere. For selv om jeg monterer et OME som ikke hever noe spesielt mer enn det org , så vil jo egenskapene både onroad og offroad bli bedre :?: Etter det jeg har forstått :D

Noen som har noe erfaringer om det :?:

Re: Lurvik's Xtreme D22

InnleggSkrevet: 16/06/2009, 20:43
Kalle
Bilen blir mye bedre :wink: