Patrol35 » 20/07/2009, 16:33
Utbroderingen av detaljene blir det vel så som så med. Det er Fjallasport/Xtreme 4x4 som har gjort det meste.
Jeg bestillte bilen ny fra BNH med 35" ombyggning fra Fjallasport. Det var da satt på 35" skjermbreddere, 35 x 12,5 Mickey Thompson MTX dekk på 16x10 M.T. felg. Bilen var heist 30 mm med avstandringer på originale fjærer.
Etter det så har det blitt 3" eksos, 3" OME fjærer/dempere, ARB sperre foran, Safari Snorkel og en tosylindret QuickAIR3 luftkompresor for pumping av dekk.
Var vel rimelig fornøyd en stund før 37" begynte å friste. Tenkte da å heise bilen med 5" OME og sette på 37 x 12,5 dekk. Kjøpe inn fjærer, dempere og diverse stag men fant fort ut at med min kompetanse på dette området så var dette en for dyr bil og drive med slike store prosjekter. Uansett hvem man spurte så fikk man forskjellige råd som alle selvfølgelig var best og mest riktig.
La hele prosjektet på hylla et års tid og rasket sammen litt mer kroner før jeg tok turen til Xtreme 4x4 og det var vel der det gikk litt galt da det gjelder prosjektteringen. For hver tur jeg var innom så vokste Patrolprosjektet litt, men det spiller vel liten rolle så lenge man er fornøyd med sluttresultatet.
Gutta der har gjort en kjempejobb på chassiet, giret ned differiensialene, montert speedometerkonverter samt nye skjermutbyggere og stigtrinn. Dekkene er 38 x 15, 5 Mickey Thompson MTZ på 15 x 12,5" felg. Det ble brukt 5" OME demperene/fjærene og justerbare stabilisatorstag (foran/bak) som jeg allerede hadde kjøpt inn.
Mot mine forventninger så ble faktisk bilen bedre å kjøre etter 38" ombyggningen enn den var med 35".
Det har blitt en utrolig sosial bil. Nesten uansett hvor jeg stopper opp så må jeg beregne dobbelt tid da det alltid kommer noen for å prate bil.
Ang. 35" skjermutbyggerene så tok Xtrme 4x4 de i innbytte så det bare å spørre Steinar. Mener de lå der sist jeg var innom.
Sist endret av
Patrol35 den 07/04/2011, 11:04, endret 2 ganger.