Vår canariske Patrol fornyer seg stadig. Var på et stort dekkverksted (El Paso 2000 S.L) og fikk nye dekk. 8-10 haller + 3 haller for forstilling. Valget falt på BF Goodrich 31x10,5 Mud Terrain KM2. Proft verksted. De sjekket bremser, forstilling og fjæring som standard etter dekkskifte. Bilen var innom ene apparatet etter det andre. Bremseklossene var utslitt og forstillingen var feil. Dette ble ordnet.
Har også fått skiftet olje på gir og differensialer. Denne oljen var nok ikke skiftet før. Motoroljen som ble skiftet sist uke var nok en del år gammel den også. Både motor og drivverk har skiftet lyd og maler nå som en katt.
Bilen skinner som bare det etter to poleringer og innvendig rens.
Legger også ut noen bilder fra fjellturen sist søndag. Stort sett fremkommelig for alt av større 4x4 men utfordringen ligger i å holde seg på de smale veiene blant rullestein og steinras. Bredden er ikke mer en høyst nødvendig og spanjolene mener nok at rekkverk er for pyser. Varierer fra 20-30 til 3-400 meter stort sett rett ned på utsiden av den heller dårlige veikanten. Har lært litt om hvor lenge det går ann å holde pusten på disse turene. Mer eller minder livredd i flere timer i strek.
Ikke helt det samme som offroad kjøring hjemme der vi skal opp ned av noen små hull eller over noen bakkekneiker og i aller værste fall blir liggende på siden eller taket. Et feiltrinn på disse veien her så er det vel det vi kaller siste reis.
Masse 4x4 biler og 10 talls mil med tøffe veier.