Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
22/06/2009, 00:40
colormax
Må bare gjøres om litt her , med brukern

Kommer mer.
Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
19/07/2009, 21:17
Patrol35
Lett modifisering av baklys og fjerning av reservehjul.
Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
19/07/2009, 21:25
Patrol35

Litt testkjøring etter og montert 3" OME fjærer/dempere. Har også sotet bakrutene.
Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
19/07/2009, 21:36
Patrol35

Ut og klatrer. ARB sperre er montert foran samt 3" eksos.
Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
19/07/2009, 22:04
Patrol35
Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
19/07/2009, 22:12
Patrol35


Patrol original VS Patrol 38".
Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
20/07/2009, 00:04
Globetrotter
Se her, ja!
Det var en voksen utgave. Håper du utbroderer alle detaljer om oppsett og tilpassinger..

Og en liiiiiiiiten ting til:
Når du gikk fra 35" til 38", byttet du fra originale breddere til de store, eller hadde du ett sett "i mellom" som er større enn original?
Og om du lurer på hvorfor jeg spør, så er jeg veldig interessert i de små Fjalla-bredderne om dagen!
GT
Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
20/07/2009, 16:33
Patrol35
Utbroderingen av detaljene blir det vel så som så med. Det er Fjallasport/Xtreme 4x4 som har gjort det meste.
Jeg bestillte bilen ny fra BNH med 35" ombyggning fra Fjallasport. Det var da satt på 35" skjermbreddere, 35 x 12,5 Mickey Thompson MTX dekk på 16x10 M.T. felg. Bilen var heist 30 mm med avstandringer på originale fjærer.
Etter det så har det blitt 3" eksos, 3" OME fjærer/dempere, ARB sperre foran, Safari Snorkel og en tosylindret QuickAIR3 luftkompresor for pumping av dekk.
Var vel rimelig fornøyd en stund før 37" begynte å friste. Tenkte da å heise bilen med 5" OME og sette på 37 x 12,5 dekk. Kjøpe inn fjærer, dempere og diverse stag men fant fort ut at med min kompetanse på dette området så var dette en for dyr bil og drive med slike store prosjekter. Uansett hvem man spurte så fikk man forskjellige råd som alle selvfølgelig var best og mest riktig.
La hele prosjektet på hylla et års tid og rasket sammen litt mer kroner før jeg tok turen til Xtreme 4x4 og det var vel der det gikk litt galt da det gjelder prosjektteringen. For hver tur jeg var innom så vokste Patrolprosjektet litt, men det spiller vel liten rolle så lenge man er fornøyd med sluttresultatet.
Gutta der har gjort en kjempejobb på chassiet, giret ned differiensialene, montert speedometerkonverter samt nye skjermutbyggere og stigtrinn. Dekkene er 38 x 15, 5 Mickey Thompson MTZ på 15 x 12,5" felg. Det ble brukt 5" OME demperene/fjærene og justerbare stabilisatorstag (foran/bak) som jeg allerede hadde kjøpt inn.
Mot mine forventninger så ble faktisk bilen bedre å kjøre etter 38" ombyggningen enn den var med 35".
Det har blitt en utrolig sosial bil. Nesten uansett hvor jeg stopper opp så må jeg beregne dobbelt tid da det alltid kommer noen for å prate bil.
Ang. 35" skjermutbyggerene så tok Xtrme 4x4 de i innbytte så det bare å spørre Steinar. Mener de lå der sist jeg var innom.
Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
20/07/2009, 20:59
andréhenriksen
dæven steike , flott bil du har her ja

Re: Patrol35 Sin garasje

Skrevet:
20/07/2009, 21:27
pat42
Nydelig bil!
Når jeg begynte å lese tråden så det ut som det hadde skjedd jævlig mye med bilen i løpet av 19 juni.
Godt å se at det tok litt lenger tid enn det, sånne prosjekter skal ta litt tid. Man skal jo tenke, vurdere og spekulere ut de beste løsningene for seg selv også, og det er en modningsprosess.
Det er bare en ting å si min gode mann: Du har lykkes! Gratulerer
