Lager meg en garasje her også selv om jeg har en på H4K.no Koster meg ikke så mange kalorier(og dem har man nok av uansett) så hvorfor ikke?
Kjører altså en 03 Hilux X-Cab 2.5 D-4D, for spesielt interesserte så er det en KDN-170L. KD er motoren, 2KD-FTV, N betyr i Toyotaverden at det er en Hilux - LN, RN, KZN osv, 170 er chassis'et, altså en X-cab og L betyr at det er en venstrestyrt bil. Blandt kjentfolk så går de bare under Hilux Mk5.
Jeg har startet rolig og ikke gjort så mye om gangen. Kjørte i nesten 2 år helt dønn orginal bil(kjøpte den brukt) med 205 hjul på stålfelger, orginal Toyota CD-spiller og ikke så mye som ekstra spreke lyspærer i hovedlysene. Synes at AT biler er flotte saker men siden jeg ikke hadde råd eller lyst til å levere inn bilen til de ville jeg ha noe litt anderledes. Synes ikke at det er noe stas å kopiere AT heller ved å lage den lik en AT bil. Valget ble en mer "adventure look" ala slik de kjører i Australia men uten de sykkelhjulene de bruker der borte. 33" syntes jeg er en fornuftig størrelse, mye fordi at jeg helt i starten kjøpte bilen for å bruke den som en pickup, dvs skal ha snøscooteren bakpå, slenge en haug med drit på planet osv. Ville ikke ha 150cm lastehøyde, men også fordi at jeg mener at forskjellen mellom 33" og si 37" er forsvinnende liten i skauen. På snø har det alt å si(men der har jo jeg snøscooter), men i skauen så er forskjellene veldig små imho. Kjøpte først BFG Mud Terrain full seipet som jeg kjørte godt ned - brukte de i 2,5 år mener jeg å huske. Har nå Goodyear MT/R på 8x15 felger med ET0. Bilen er ikke hevet noe, bare kuttet foran i torpedoveggen og jeg bruker orginale skjermutbyggere uten at det stikker ut. Har også montert speedometer konverter fra AT for instrumentene skal stemme etter hjulbytte. Den er på 0,919:1
Har ellers Koni dempere foran og bak men bruker OME torsjonstag som jeg er fornøyd med. Jeg mener de er passe stive. Foran har jeg ARB frontfanger og det samme bak. Av ekstralys så har jeg på NBB Alpha 225 Pencil beam med 50W HID sett i. I hovedlysene har jeg 35W bi-xenon sett. Er ikke noe i veien med lysene for å si det sånn.

ARB baksperre er på tur. Kompressor og ledningsnett er ferdigkoblet.

Motoren er chipet med chip fra . De oppgir at den skal gi 133 hk(fra 102) og 344NM(fra 260). Dette er nok noe optimistisk tror jeg men bilen går absolutt mye bedre. IC er underveis og så jeg kjører inntil videre med ujustert turbotrykk(som er noe for høy av en eller annen grunn). EGR er blendet og jeg har laget 3" eksos helt fra start til stopp med en "flow through" potte som hjelper på trua når det gjelder støy(PKK fyren var fornøyd i allefall). Alle bend er bendrel bøyd.

Innvendig er bilen støydempet og det er kommet et lite Alpine anlegg, ikke noe voldsomme greier samt jeg har montert et digitalt modulbasert instrument fra . Den består i øyeblikker av kun en turbotrykksmåler samt OLED display, men jeg har i tilleg to temp.målere som skal på plass når IC'en blir montert slik at jeg har kontroll på ladeluft tempen.
A-pilar plasten har jeg moddet selv for å integrere instrument og diskantelement på en fin måte. De er blitt flocket i Porsgrunn av for nesten et år siden nå og de er knallstrøken enda.