1983 datsun king cab 720 2wd, havna på skroten etter motorhavari og mye rust...ble kjørt hardt va jo ikke brukanes til nå ant med 2wd...fikk 160 på speedoen
1985 nissan king cab 720 2wd, delebilen egentlig, ble fiksa opp av alle de beste delan fra 83 og 85. solgt til fattern....
1986 king cab d21 4wd, arbeidsbil/skogsbilen som hadde 360000 på tellern . solgte den bynte å bli sliten
1995 king cab d21 4wd bruksbil som bare e gådd 170000 kjøpt februar 08.
Mods 95 modell: bruksbilen, finnes nestn ikke rust på den, saltes ikke her oppe starte lett omså det e 25minus men har jo seff varmekolbe
Bilder kommer.
-Ny vannpumpe fra mekonomen, måtte maskinere om reimskiva i dreiebenken passa fan ikke:think: bor i gokk så æ orka ikke å vente på ny....
-kasta kjølevifta på motorn ut og monterte elektronisk kjølevevifte fra en gammel "toyota", mangle bare føler på kjølevannet, nån som har nåkka som kan monteres på kjøleslangen
-Overhalte girkasse, kom sæ på 12000kr
- 2stk Nye 4-pola gel batteri fra banner usa
-Nye baklykter, parklykter og
blinklys i fanger måtte ha klart glass og krom fra usa
-lydisolert gulvet med dynamat, fjerna gamle matter og pussa ned gulvet delvis, da det kun litt overflaterust
-montert bilstereo(mac audio forsterker, pioneer sub, 2 stk pioneer komponentsett, kabling fra stinger)
-brukt kromma kufanger fra cobra
-3 stk bosch ekstralys i front
-proff sota ruter i russland(murmansk) 900kr
-understellsbehandlet av firma russland(murmansk) 3000kr Billig der borte, bra arbeid gjør dem åsså men for ei papirsuppa og styr for å få bilen dit
-pussa ned kassa innvendig og malte den med svart hammerite
-bytta halve forstillinga etter en tur i skogen låseringen på drivakselen hoppa av inni navet, så drivknuta slo i stykker hele bosset, hjullager osv kosta 4000 for brukt på huggeri, mhm...........
-Heva den bak med lengere sjakler bak og skrudde opp på torsjon foran, håpe på ome veldig snart
-ruller på bf 235-75-15 i alufelger, skal kjøpe bf 32,11,5/15 og 10 toms felger.
-gamle eiern hadde hadd hund i bilen så æ vaska og støvsugde teppan i ei uka før dem ble bra
mods 1986 modell...skogsbilen....hoff skrudde mye på den.....
-Bytta speedometergiver og wire
-Bytta håndbrekkwire
-Pussa ned hele gulvet og lydisolerte med isolasjon fra b-quiet. Måtte tette 1 stort hull under pedalene. Poppa fast en 0,8mm platestykke som æ igjen limte med nå weld greier fra usa. Ble veldig bra faktisk...
-Bytta lysreleboks i motorrommet. va vanskelig å få tak i styrte alle lysan på hele bilden gitt...feilsøkte lenge før æ fant ut at det va feil men den.
kun det ene baklyset lyste og den ene sikringa dreiv og gikk
-Bytta grill og plastlodda ijen hullan til lyktespyleran
-Bytta begge forskjerman
-glassblåste ramman til klappsetan og lakka dem opp på nytt
-pussa ned hele bøyla å lakke den opp...
-Måtte bytta førerdøra etter æ fikk tulltak, da æ ikke fikk den opp fordi låsen hang sæ opp
-Bytta begge bakvinduan da pakningan va ødelagt.
-reparerte opp hele ledningsnettet grunnet en million strømtyver i alt av ledninger, til og med på klokka bak instrumentet, ja for ikke å glemme alle de ledningan som bare va tvinna i hop
-Bytta dørpanel fra brun til blå, så endel bedre ut....
-monterte tilhengerkontakt
-satt 4 tusenmetringer på tak med blåe park horelys.
-kjørte på 31-10,5,15 bf
-Bytta frontfanger og rammefestan til den
-Heva på sjakler bak og torsjon foran
-bytta innslag og demonterte startern som fikk en lett overhaling med vask/tørk og isolasjonsmaling på motorviklingan o.l
Tenk æ solgte den for 10000kr etter alt det
-[/size]