[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Svein Tores R51 Pathfinder

Svein Tores R51 Pathfinder



Svein Tores R51 Pathfinder

Innlegg sveintore » 28/01/2010, 07:48

Litt om meg først: 31 år gammel IT-konsulent og hundeeier, har en stygg tendens til å tulle meg inn i styrene i alle klubbene jeg er med i..
Bilene jeg har hatt før:
- 1987-modell Saab 99
- 1996-modell Volvo 850 stv (2,5L 20V)
- 2005-modell Suzuki XL7 (varebil)
og nå 2005 Nissan Pathfinder.
Endelig en bil jeg er ekstremt fornøyd med

Ekstrautstyr (i den grad det er verdt å nevne)
- Full DEFA-pakke
- Stort hundebur (trønderbur)
- Politiradio (modifisert Icom T3H) (denne skulle helst hatt ei ekstern antenne)
- Maglite (ikke charger)
- Garmin Nüvi 760 (med sugekopp og alt stygt dessverre)
- Kleskroker til jakker på skilleveggen bak ryggen min, (Bilde: http://www.maxfritid.no/site/img/676/23350.jpg)
- Panserbeskytter

Ellers er bilen ganske standard, og kommer til å forbli sånn. Blir ikke mye offroadkjøring på meg.
Sist endret av sveintore den 28/01/2010, 10:02, endret 1 gang
sveintore

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 56
Registrert: 02/11/2008, 20:34

Re: Svein Tores R51 Pathfinder

Innlegg colormax » 28/01/2010, 08:55

vi gleder oss :D
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Dokumentasjon på innertak varerom

Innlegg sveintore » 28/01/2010, 11:09

Stjeler litt fra en post jeg gjorde i en annen tråd her.

Har tatt ned taket på min nå.

Airbagene over vinduene ser ut til å være der. Men jeg tør ikke å garantere at selve ladningene som blåser de opp er der. Ikke vet jeg hvordan de ser ut heller.
Selve luftekanalen fra AC'en er også hel opp til taket.

Det er forresten skinnen til dekselet til takluka som er kappet. Så takluka funker akkurat som den skal. (når man plugger inn strømmen)

Ser her at føreskinna til dekselet er kappet bort. Dette gjør at dekselet fliser seg opp i sømmen. Tar du det ibruk så fil litt og sett gjerne på en elektrikertape sånn at det ikke skraper.
Bilde

Bilde

Bilde
Ser enden på den sorte luft-tunnelen såvidt her. Mye av lufta går nå rett opp i taket og plasten, så det blir mye kondens. Har kjøpt inn lyddempingsplater fra Biltema nå sånn at jeg får isolert litt bort lyden. Dere ser den hvite vatten enkelte steder her som ikke er verdt noe som helst. Løsningen på luftingen blir å ta et større hull i plasttaket og føre det i rør langs taket i bakkant og en stripe fremover. Må bare finne noen svarte kanaler jeg kan feste og ta hull i de sånn at luften fordeles jevnt. Da vil mye av kondensproblemene forsvinne.
Bilde

Bilde

Mye av den hvite vatten var faktisk litt fuktig pga kondens.

Lyddempingsmattene jeg kjøper legger jeg litt opp (eller ned fysisk sett) på de kanalene som går på tvers sånn at plasttaket vil ligge mot det og ikke direkte på metallet. Regner med at det vil ha mye å si for støyen.
Har fjernet vatten og gaffatapen som var plassert rundt omkring uten mål og mening. Mer om dette i neste post som kommer iløpet av helga :-)
sveintore

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 56
Registrert: 02/11/2008, 20:34


Returner til Garasjer / Our cars & history

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron