Pat42/ Pers lille hjørne



Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg colormax » 11/04/2012, 09:49

Vi må bare ta en vurdering på hva du bruker bilen til, men helt klart Ironman er det som virker best, og ikke minst holder best.
tar du like sett fra OMV og Ironman så ser dere at det er stor dimensjons messig forskjell. vi har heller ikke opplevd den sigingen som vi har diskutert og erfart mye om OME.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg pat42 » 11/04/2012, 10:35

Denne felgen fant jeg i USA. 6x5,5 et-38 10"x17"
ion-style138.jpg


Koster 4000.- for 4 felger, men før jeg har fått fraktet dem hjem og betalt norsk moms har det blitt nærmere 12.000.-
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg Tormod » 12/04/2012, 11:11

pat42 skrev:Vil det si at Et Ironman 2" hevesett hever mer enn et 2" OME? Hvordan er progressiviteten på et sett Ironmanfjærer.
Får man forskjellige stivheter og dempertyper hos Ironman? Skal jo sette inn 4.2TD


Får forskjellig stivhet på fjørene ja. Har Heavy duty på min både foran og bak, mange påstår det er vondt å kjøre med HD fjører bak uten å ha vekt baki, men synes bilen oppfører seg helt supert. Min framfjører har sigi noe, men har en dialog med Nordkystens4x4 på det. Kan jo se her hva de har. http://www.ironman4x4.com/html/suspension_kits.html Jeg har ikke erfaring med noe annet enn Ironman, så er vel ikke riktige person til å svare på dette. men er ihvertfall veldig fornøyd med sette jeg har på min y61.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg pat42 » 13/04/2012, 22:13

Hevesettet er bestilt, og denne gangen blir det ikke OME, Klar for noe nytt :D
Da er bilen inne for å få tonet ned alle rutene bortsett fra frontruta, og jeg monterer midlertidige sommersåler, Yokohama Geolandar 285/85-16. Skiftet ut de latterlig dårlige ekstralysene med IPF 900XS med Xenon. Holder også på å pusse opp og sette sammen en takgrind av billigtypen som får holde til jeg tar meg råd til noe skikkelig. Skal ha noe lys oppå der også etterhvert..... Angrer som en hund på at jeg solgte stigen til bakluka.
Jeg skal hive vekk reservehjulet, Er ikke plass til den dimen jeg skal ha uansett. Åpen for forslag på hva jeg skal bruke den ledige plassen til.... Har jo en Hi-Lift, men ingen steder på bilen jeg kan sette den inn for å løfte :bang: ARB fangere er for dyrt og ikke godkjent, gidder ikke sette på for mye som ikke er godkjent. EU kontroll eller teknisk kontroll etter veien er en ting, er verre om man skulle komme borti noe uhell, og få regress og ansvar p.g.a ikke godkjente biter

Aiaiaiai, nå skjer det ting med bil igjen, det er slutt på å rive seg i håret for at det ikke er mer å få tak i til bilen... Livet er høyst levelig :lol:

Måtte bare bilkontoen aldri bli tom :think:
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg pat42 » 15/04/2012, 21:33

Begynner å bli lei dårlig trekkraft på bilen, og har bestilt en bit fra Nissan for å se om det blir bedre. Bestilte en elekstrisk ventil som sitter under fordelerhodet på pumpa på RD28 på Y61. Denne ventilen justerer innsprøytnigstidspunktet og til en viss grad mengden. Får den til uken og er spent som få på om dette hjelper.
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg Tormod » 16/04/2012, 10:21

Hmm lider av samme greie på min y61, men jeg har 3.0l. Fått nissan til å kjøre diagnose, men de finner ikke noe gæli, så da spørrs de hvor man skal begynne. Er jo håpløst å dra henger med litt vekt på.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg pat42 » 16/04/2012, 22:14

Tormod skrev:Hmm lider av samme greie på min y61, men jeg har 3.0l. Fått nissan til å kjøre diagnose, men de finner ikke noe gæli, så da spørrs de hvor man skal begynne. Er jo håpløst å dra henger med litt vekt på.


Har du kontrollert luftmengdemåler, turbotrykk og turbotrykksensor? Kikket på en Y61 med 3.0l tidligere i år og den var slapp i fisken, ingen feilkoder der heller. Prøvde en annen luftmengdemåler og da gikk den som et skudd igjen.
Har også vært borti at turbotrykksensoren går til H...... Da skjønner ikke bilen at du har turbotrykk og justerer da heller ikke innspr. tidspunkt eller dieselmengden.
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg Tormod » 17/04/2012, 12:12

Nei har ikke testa dette, men problemet er at de 2 små bitene der koster jo skjorta. Mener det var nesten 4000 for den luftmengdemåleren jeg. Fikk ihvertfall grøsninger når jeg hørte prisen. Får ta en runde på ebay, turbotrykksmåleren viser 0,75 ved pådrag. Men når man kjører ei stønn i samme hastigheten og skal gi på, er det helt dødt, enten så må du slippe gasspedalen og gi på, eller bare vente på at det skal skje noe. Altid vært sånn, trudde det skulle bli bedre med ny IC og turbo, men er sammen symptomene. Kan ikke si jeg liker de zd30 motorene noe særlig, mest lyst til å hive ut dritten og slenge i en 4,2.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg pat42 » 21/04/2012, 22:31

Tormod skrev:Nei har ikke testa dette, men problemet er at de 2 små bitene der koster jo skjorta. Mener det var nesten 4000 for den luftmengdemåleren jeg. Fikk ihvertfall grøsninger når jeg hørte prisen. Får ta en runde på ebay, turbotrykksmåleren viser 0,75 ved pådrag. Men når man kjører ei stønn i samme hastigheten og skal gi på, er det helt dødt, enten så må du slippe gasspedalen og gi på, eller bare vente på at det skal skje noe. Altid vært sånn, trudde det skulle bli bedre med ny IC og turbo, men er sammen symptomene. Kan ikke si jeg liker de zd30 motorene noe særlig, mest lyst til å hive ut dritten og slenge i en 4,2.


Må se om du ikke kan få lånt over delene fran noen som har lik bil sånn at du slipper å kjøpe biter for å teste komponenter.
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg Tormod » 22/04/2012, 13:32

Må bare finne en som fungere slik den skal og som ikke er villig til å låne bort da. Kjenner ingen i området her som har slik bil.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg pat42 » 04/02/2013, 14:57

Lenge siden sist her nå, så på tide med en liten update....
Går litt trått på Patrolfronten. Masse planer men alt for lite tid til å gjennomføre.
Har fått masse deler i hus men det må monteres også......
Hjul, breddere, hevesett mm. ligger og venter på at jeg får ferdig den bilen som skal brukes mens får en overhaul.
Fant ut at jeg må ha en bil å bruke underveis, og da er det jo fint med noe lite og lett som går billig da jeg pendler 13 mil hver dag på arbeid.
Valget falt da på en 2000 mod Dodge Ram med 5.9 Cummins diesel, som var full av lakkfeil og småfiks etter eukontroll. Fikk bilen billig og er ferdig med lakkering, fikk god hjelp av en kollega der..... Mangler bare en haug med deler fra Ebay for å få styringa tight og en etterkontroll så er den klar.
Har tatt noen bilder som jeg skal legge ut her. før og underveisbilder. Etterbildene kommer når den er eu-godkjent så jeg kan sette på fanger og hjul :wink:
kan jeg endelig begynne med Patrolen.

Har forresten kjøpt et prosjekt til også som er fint å nevne for den som er interessert i amcar. En 77` GMC Sierra Grande pick up med 454 big block 8) Blir sommerkosebilen det da..... En gang.....
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg colormax » 05/02/2013, 10:14

du handler og handler du Per ,:-) men kommer det bilder snart ???
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg pat42 » 28/08/2013, 14:51

Her går det i sirup, men noe har da blitt gjort på bilfronten...
Patrolen har fått nytt hjerte, TD42 er innmontert, og jeg må innrømme at det er noe mer styr enn å gjøre det på en Y60...
Nevner i fleng her: AC, Motorfester, trang tunell, girstenger.
For ikke å snakke om instrumenter, har ikke løst speedometer og diverse sånt ennå. prøvde å koble opp speedsensoren i girboksen mot ecu, og da gikk patrolen 180 på 3. gir :bang: Så sprek er den ikke selv med nytt gromt hjerte. Setter stor pris på hjelp i den saken der...
Tempmåleren er inne på rødfeltet ved normaltemp, men det regner jeg blir greit når jeg får flyttet over tempmåleren fra RD28ti motoren. turtelleren har jeg ikke koblet opp enda men det regner jeg med går bra :think:
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Pat42/ Pers lille hjørne

Innlegg Festus 2,8 » 03/11/2013, 00:11

Hallo! Ser du har montert 4.2 i en y61, jeg vurderer og kjøpen en som allerede er ombygget, men den fungerer ikke turtelleren og ac, så jeg lurer på om du har fått dette til med din bil? Og hvordan har du gått frem for og få det til?

Mvh
Svenn
Festus 2,8

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 26
Registrert: 06/12/2012, 20:43

Forrige

Returner til Garasjer / Our cars & history

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron