colormax » 16/10/2010, 06:17
Tror en kan lage ting som en vil med hensyn til TUV godkjenningen.
Men det er fjærings høyden som gjelder, det er ikke krav til TUV pairer på dempere, med mindre kravet står i TUV dok.
TUV Dok er en bekreftelse på at dette settet er godkjent til div biler innenfor en viss kategorori.
derfor så finnes det bare 1 orgenal dokumentasjon på disse settene, og den får vi aldri. Så om dette er en kopy, som det selfølgelig er, spiller ingen rolle.
egentlig holder det med dokument nr . så kan biltilsynet hente ut dataene selv fra godkjennings dokumentet. De sjekket tallene i den kopyen jeg hadde mot målene som sto i dokumentet til TUV.
Vi får stadig beskylddninger for å missbruke disse TUV papirene.
Men personlig synes jeg det faktisk er helt andre som missbruker dette dokumentet.
Jeg synes Ironman gjør dette på en veldig retferdig måte. du kan bare laste det ned fra nettet, så har du det du trenger.
Det er jo biltilsynets jobb å godkjenne dette, så det blir jo hele tiden kontroler ved godkjenning.
Som jeg forstår det, er det ingen levrandører som har noen godkjennelse for å kunne gi noen bedere godkjenning på dette en en kopy med riktige data fra TUV.
Derfor blir det litt mye svada, når ikke folk får nye TUV på OME og tilsvarende om de er gatt tapt.
Blir som å registrere en bil med feil sjassis nr ikke veldig lett det heller, og derfor er det biltilsynets oppgave å sjekke dette.
Jo da det ordner vi.