Side 1 av 1

Ombygd`s garasje

InnleggSkrevet: 17/11/2010, 22:54
Ombygd
Har en y60 som har fått seg 36x15,5x16 baja atz på classic2 felger 2,5"ome, 2"bodylift, 4,2tdi og endel rust. Blir noen runder til biltilsynet etter rustsveising i håp om å få innskrevet motor og ome++
Opdateringer kommer etterhvert.

Re: Ombygd`s garasje

InnleggSkrevet: 17/11/2010, 23:00
colormax
Hevingen og breddingen bør gå greit, så lenge det ikke er klosset på karoseriet, motorbytte er vel heller ingen umulighet tror jeg, om du fjærner turboen da....
Fin bil blir gøy å se hva du får til.

Re: Ombygd`s garasje

InnleggSkrevet: 17/11/2010, 23:09
Ombygd
Garasjen er et tidligere redskapshus, nystøpt for få år siden, på 126kvadrat med to el-porter med mulighet til å kjøre inn større kjøretøy enn personbil i den ene.
Ble bygd loft på 1/4 av huset til lagringsplass og pauserom. har to fyringsmuligheter, en 42kw parafinovn og en stor jøtul som mates jevnt. Det som nå gjenstår er endel isolering og belysning.

Re: Ombygd`s garasje

InnleggSkrevet: 18/11/2010, 08:37
colormax
Fin plass dette, har du vurdert en sån alt brenner, sån som de bruker i nabolandet. kan være litt å spare der :-)

Re: Ombygd`s garasje

InnleggSkrevet: 11/12/2010, 00:14
joachim 140480
hei lurte på om det var mulig å få litt info på åssen det er gjort med vakum til turbo å sån. åssen turbo har du på funker det bra?

Re: Ombygd`s garasje

InnleggSkrevet: 11/12/2010, 21:24
Ombygd
joachim 140480 skrev:hei lurte på om det var mulig å få litt info på åssen det er gjort med vakum til turbo å sån. åssen turbo har du på funker det bra?


Heisann, dette er jo en diesel motor som kun har vakum til bremser- og clutch-forsterkere. og manifold er selvbygd uten mulighet til vastegate ventil, om man da ikke har en turbo med ventil og spjeld.
Jeg kjører med en t3/t4 turbo uten vastegate, som er kjøpt hos turbomotor.dk mange kaller disse for såkalt "kina" turbo, men har likevel vist seg å være solid og lader rundt 1,5-1,7 på max trykk, med den diesel mengden jeg har nå ligger trykket på rundt 1,5bar. så jeg vil si at 4,2`n er dobbelt så sprek som orginal 2,8td :)