[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Slepebilen og bilen på hengern..

Slepebilen og bilen på hengern..



Slepebilen og bilen på hengern..

Innlegg svinball » 06/06/2008, 01:55

Bilde

Disse to bilene har faktisk bytta motor...
Kjøpte Patrolen for ca 2 år siden med RB25DET motor. (Skyline for de som ikke gidder å vite det)
Kjøpte Laurelen i November, desember med RD28(Som var gått ca 500000km)
Hadde kjøpt meg erstatningsmotor til Patrolen som skulle være nyoverhalt, men tror registerreimen var montert på tjukken... :wall: Så når Patrolen skulle startes regner jeg med at alle ventilene røk...
Og pga plassmangel og et par andre prosjekter, (Like dårlig tid på alle) Så slapp jeg nedi sugediselen fra Laurelen... :shock:

Så til nå i sesongen har vi vel kjørt 4-6000 km med 2,8 sugediesel Patrol med 1400 kilos Laurel på henger bak... (Bra vi har god tid...)

Her kan dere lese til øya blør om Laurelprosjektet:
http://www.curbz.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=452
Men først litt film om Laurelen:

Trening:
http://www.youtube.com/watch?v=SDW0u42dzRY&feature=user
Og Powerdrift (Ca NM i drifting):
http://www.youtube.com/watch?v=eks2HyIe ... re=related

Har også et annet prosjekt som har gått over litt tid, (Står for øyeblikket pga plass og tidsmangel)
Bilde
http://www.curbz.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=264

Lykke til med lesingen, håper det faller i smak! Bilde
svinball

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 45
Registrert: 26/10/2007, 17:31

Re: Slepebilen og bilen på hengern..

Innlegg colormax » 08/06/2008, 22:35

Denne så vi på Dagali :D hadde flere ganger lyst til å ta turen bortom dere, men det ble ikke så my tid til overs denne gangen, var virkelig gøy å se på dere, når derre paserte , der gikk det unna , 250 km +++++ så det ut til .
mange kjempe flotte biler var det .
Hadde vært gøy om vi fikk til noe sammen her på dagali med tiden, tærreng løypa begynner jo å ta form nå for vår del , vi har jo utrolig mye tøffe 4x4 biler her nå, så det kunne blitt en morsom blanding dette. muligens noe å tenke på :idea:
Tøff den byggingen din, ser ut till at det er en med, mye god kunnskap her ja :dance:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Slepebilen og bilen på hengern..

Innlegg svinball » 09/06/2008, 00:01

Var mye frekt som passerte parkeringen i dag ja!
La spesielt godt merke til den heva Y60'en med effektanlegg! (Var en av de første som kom etter at vi var på plass...)
Så ut til å gå greit... Bra lyd og.. ;)
Var et par andre jeg kunne tenkt meg å byttelåne tilbake til Bergen ja... ;)

Vi (200sx-ogn) pleier å leie banen 1 gang i året. Litt sånn useriøst treff, men kjempesosialt!
Hvordan gjør dere det med betqaling? Dere betaler vel kun for offroaddelen vel?
Vi kunne kansje fått til noe med http://www.curbz.org, men vi er avhengig av nok folk for det koster endel å leie banen...

SKulle ha komt bortom ja, kunne vi hilst og sånn, kansje utvekslet ideer og sånn. Jeg trenger nok noen Patroltips og sånn... ;)

Og; Takker... :)
svinball

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 45
Registrert: 26/10/2007, 17:31

Re: Slepebilen og bilen på hengern..

Innlegg colormax » 20/06/2008, 02:24

hei igjen :D
jeg har spørsmål til deg Svinbal ,
har litt masse lyst til å få en sån skyline motor, eller tilsvarende i en d22 eller en kort patrol, hva blir gleden og hvor kommer problemene :roll: tror det er fler en meg som drømmer om dette.(drømmer)
morsomt om du kan fortelle litt om hva du mener om dette. spesielt om du forteller hva som kan tilpasses hva her :?:
har kalkulert med mye nedgiriger i Patrol :think:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Slepebilen og bilen på hengern..

Innlegg svinball » 28/06/2008, 14:15

Hmmm...
Ved innbygging i Patrol så passer motorfester ca rett på og girkasse passer sammen med motor... (RD28 versjon)
Selv viften passer inn i viftehullet.. ;)
Problemet kommer ved det elektriske, det har jeg ikke begått meg ut på,da motoren var bygget i bil da jeg kjøpte den...
Men får du en motor med komplett elektrisk og hjerne, så trenger du "bare" et par plusser til styring og et par jordinger.
Og en bensinpumpe med styring...


Og så bygge eksos.

Merket at det var litt lite dreiemoment med RB'en, men det var mer dreiemoment enn i RD28 sug iallefall...
Brukte fra 1,5 til 2,5 liter på mila.... (Uten henger)

Lykke til... ;)
svinball

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 45
Registrert: 26/10/2007, 17:31

Re: Slepebilen og bilen på hengern..

Innlegg pat42 » 19/08/2008, 00:22

Har lest igjennom hele tråden på curbz om laurelen. Mektig imponert og inspirert. Er C32 fan selv og har kjøpt et fint eksemplar som skal få litt terapi i løpet av det neste året eller to. Vet ikke hvor mye jeg skal gjøre ut av det, det får tiden vise, finnes mange forskjellige motorer det går å kaste nedi. Mulig jeg sparer til TD42 diesel, som jeg har i Patrolen, ingen hadde merket det da det er diesel i den fra før. Den er litt tung, men, men. Usikker på hva slags girkasser som passer men har hørt at manuell fra ZX300 passer.
Hadde jo vært morsomt med en Laurel med 300 pålitelige dieselhester :lol:
Har du fjærer/ fjærbein fra sx200 s13 liggende. De passer bortimot gjør de ikke? Blir den stivere av det?

Kan ikke du skrive litt om den Patrolen du har når det var RB motor i den, hvordan fungerte det? Var den montert når du kjøpte den?
Kan aldri tenke meg at den motoren finnes i Y60 originalt.....

Mye på en gang dette men.....
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Slepebilen og bilen på hengern..

Innlegg svinball » 05/06/2009, 01:32

Fått ny trekkvogn i hus nå! :dance:

Bilde

Bilde

Hva info kan dere gi om denne?
3 liter, gått 200000, uvisst om turboen er bytta, uvisst om den har hatt servicen som Nissan hadde på "Alle" Patroler når de var ny..

Kommer det problemer rundt hjørnet?
Noen som kjenner til bilen? Lurer litt på ting, som kansje forrige eier kan svare på.
Finnes det chip til denne bilen? Er ca 156hk i den nå eller no..
svinball

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 45
Registrert: 26/10/2007, 17:31

Re: Slepebilen og bilen på hengern..

Innlegg Nordahl » 12/06/2009, 22:42

hehe, der det er nissan er Marius. :dance:
88mod Chevy Suburban 6,2 diesel
4" rough contry lift kit
37x12,5-15 GY-MT/r
Nordahl

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 62
Registrert: 28/12/2008, 17:36
Bosted: Kristiansand


Returner til Skrytebilder og videoer / General pic & movies

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest