Litt SVAR til spørsmål 2:
Hei! Gratulerer med "ordentlig" firehjulstrekk
Glem alt om viskosekoblinger og traction-fordelings-hjerner..
-Med denne type fordelingskasse (med sperre), og diff.brems (eller til og med sperre) i bakakselen
vil du ved sving merke at det bryter og holder igjen #, spesielt på føre med godt grep. (Unngå derfor å kjøre unødig i FH ved godt grep på veien)
Ved kjøring i sving vil ytre hjul gå lengre enn det indre, og med brems/sperre vil det indre hjulet gå likt med det ytre. Det vil da enten oppstå et spenn i drivlinjen #, eller det indre hjulet vil gå og spinne. Denne spinningen/klyvingen vil føles som den hakkingen du beskriver.
Når det gjelder største og bredeste
mulige dekk, så er det vel bare å begynne å heve og bredde det lommeboka klarer først som sist.
-Synes jeg aner symtomer på "dekk-syken"
. Og den er vanskelig og bli kvitt.
Du kan kjøpe
de store dekka, ha dem på bilen en måneds tid, -og så er dem blitt for små de også